اولین ناودسته پهپادبر ارتش ایران رونمایی شد/ اولین پرواز پهپادها از زیردریایی‌های فاتح و طارق

© Photo / IRNAاولین ناودسته پهپادبر ارتش ایران رونمایی شد
اولین ناودسته پهپادبر ارتش ایران رونمایی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2022
اشتراک
اولین ناودسته پهپادبر نیروی دریایی راهبردی ارتش با حضور امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش در ناوگان جنوب نیروی دریایی رونمایی شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، اولین ناودسته پهپادبر نیروی دریایی راهبردی ارتش متشکل از یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی با حمل انواع پهپادهای رزمی، شناسایی و انهدامی در ناوگان جنوب نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با حضور فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش رونمایی شد.
در آیین رونمایی از این ناودسته، انواع پهپادهای پیشرفته و به روز تولید ارتش و وزارت دفاع با همراهی مراکز دانش‌بنیان اعم از پهپادهای نوع پلیکان، هما، آرش، چمروش، ژوبین، ابابیل ۴ و باور ۵ بر پهنه آب‌های اقیانوس هند به پرواز در آمده و توانمندی خود را به نمایش گذاشتند.
بر اساس این گزارش علاوه بر پرواز انواع پهپاد دریا پایه و عمود پرواز از عرشه یگان‌های شناور سطحی، برای نخستین‌بار پهپادهای رزمی از زیردریایی تمام ایرانی فاتح و زیردریایی کیلو کلاس طارق به پرواز درآمدند.
پهپاد ترکیه ای بایراکتار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2022
مقایسه پهپادهای روسی با پهپاد ترکیه ای "بایراکتار"
در این آیین امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از اجرای موفقیت آمیز تمرین انواع پهپادهای رزمی، شناسایی و انهدامی نیروی دریایی راهبردی ارتش در قالب اولین ناودسته پهپادبر این نیرو گفت: با توجه به خوی تجاوزگری و روحیاتی که از نظام سلطه سراغ داریم، لازم است روز به روز بر قدرت دفاعی خود بیفزاییم و این ارتقاء توان دفاعی حوزه های متعددی را شامل می‌شود که مهمترین آنها حوزه‌های نوپدید است که در این زمینه موضوع پهپادها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و نقش تعیین کننده‌ای دارند.
وی تصریح کرد: همانطور که مشاهده شد پهپادهای شناسایی در واقع اشراف اطلاعاتی شناورهای ما را تا صدها کیلومتر فراسوی مرزهای کشور افزایش داده و پهپادهای رزمی و انهدامی نیز دست بلند جمهوری اسلامی ایران در پهنه آبهای آزاد و بین‌المللی محسوب می‌شوند که هم در برابر تهدیدها ایجاد بازدارندگی کرده و هم در صورت لزوم اگر اشتباهی از دشمنان سر بزند آن ها را با پاسخی پشیمان کننده مواجه خواهند ساخت.
همچنین امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در پاسخ به خبرنگاران گفت: امروز در صحنه عمل آنچه که تعیین کننده است توان فکر انسان‌هاست و اینکه تفکراتشان منجر به تولید تجهیزات هوشمند شود تا مأموریت هایشان را در کمترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت اجرا کنند.
وی ادامه داد: امروز شاهد به ثمر رسیدن دستاوردهای جدید در حوزه صنعت دفاعی توسط جوانان متخصص و متعهد کشورمان بودیم که این بار در عرصه بسیار مهم پهپادی متجلی شد.
امیر دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: با این دستاورد مهم، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران قادر خواهد بود علاوه‌بر تسلط عملیاتی و کسب برتری هوایی در عمق اقیانوس‌ها، در حوزه اشراف اطلاعاتی نیز کیلومترها دورتر از یگان‌های شناور سطحی و زیر سطحی توان خود را ارتقا دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала