هشدار امام جمعه بغداد: هر کس در هر ائتلافی علیه ایران مشارکت کند، دشمن اسلام و مسلمانان است

© AP Photo / Hadi Mizbanبغداد
بغداد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2022
اشتراک
امام جمعه بغداد با اشاره به نشست قریب الوقوع در ریاض با حضور جوبایدن رئیس جمهور آمریکا و سران برخی کشورهای عربی از جمله حاشیه خلیج فارس در آن تاکید کرد هر کس در هر ائتلافی علیه ایران مشارکت کند، دشمن اسلام و مسلمانان است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از همشهری آنلاین، آیت الله سید یاسین الموسوی امام جمعه بغداد در سخنانی با بیان اینکه شیعیان عراق از ابتدای سال 2003 (حمله آمریکا به عراق)، همواره مظلوم بوده‌اند، افزود ما مخالف انعطاف پذیری در برابر کشورهای همسایه نیستیم، ما خواهان برقراری روابط متوازن مبتنی بر محبت با کشورهای همسایه خواه ایران یا اردن یا عربستان یا سوریه یا ترکیه یا هر کشور دیگر در جهان هستیم.
خطیب جمعه بغداد تاکید کرد: ما مخالف حضور نظامی و غیر نظامی آمریکا هستیم.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2022
واکنش ایران به بیانیه مشترک رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر اسرائیل
وی در ادامه هشدار داد که متاسفانه شاهد نقشه و توطئه‌ای برای وارد کردن عراق به روند عادی سازی با اسرائیل از طریق مشارکت در نشست جده با حضور جوبایدن رئیس جمهور آمریکا هستیم، آنها هدفشان تشکیل ائتلاف دفاعی مشترک علیه ایران یعنی در حقیقت علیه شیعیان جهان هستیم.
امام جمعه بغداد ادامه داد: غربی‌ها به دنبال آن هستند تا عراق هم جزئی از این ائتلاف علیه ایران باشد، ائتلافی که می‌خواهند با حضور اردن، امارات، و در راس آن عربستان سعودی و مصر تشکیل دهند، نام عراق هم مطرح است، به کسانی که می‌خواهند در چنین ائتلافی شرکت کنند، باید بگویم اگر در این ائتلاف در کنار اسرائیل شرکت کنند، در حقیقت در ائتلافی شرکت کرده‌اند که دشمن اسلام و مسلمانان و تمام ملت عراق و استقلال این کشور است.
وی بر مخالفت ملت عراق با عادی سازی روابط با اسرائیل تاکید کرد و گفت ویژگی متمایز ملت عراق این است که رژیم غاصب صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسند و اینکه عادی سازی روابط با این رژیم امکان ندارد و هر کس که اقدام به عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل کند، مزدور شیطان و اسرائیل است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала