متاسفانه ایران وارد موج هفتم کرونا شد

© Photo / IRNAکرونا در ایران
کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2022
اشتراک
وزیر بهداشت ایران، شب گذشته با حضور در برنامه تلویزیونی گفت: باتوجه به آمار، فکر می‌کنم کشور ما هم وارد موج هفتم کرونا شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرآنلاین، آمار مبتلایان به کرونا در ایران طی هفته‌ای که گذشت به گواه پزشکان متخصص بسیاری از مراکز درمانی کشور، چند برابر شده است. پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، از جمله همین متخصصان است که به خبرگزاری‌های اعلام کرد میزان مراجعه مبتلایان سرپایی کرونا چهار برابر شده است. او گفت: سه هفته قبل میزان مراجعات به اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری، روزانه ۱۰ تا ۲۰ نفر بود که ۵۰ درصد آنها نیز کرونا نداشتند. اما، در روزهای اخیر ورودی اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری با افزایش ۶برابری مراجعان سرپایی همراه بوده است.
دکتر حامد مقدم‌منش، متخصص داخلی نیز در همین خصوص به خبرآنلاین می‌گوید: متاسفانه بنده و سایر همکارانم در طی چند روز قبل با افزایش ناگهانی مراجعان و بستری‌ها مواجه شده‌ایم و تخت‌های سایر بخش‌های بیمارستان به سرعت جای خود را به بیماران کرونایی می‌دهند.
این پزشک متخصص ادامه می‌دهد: بعد از گذشت دو سال و نیم از شروع کرونا و تجربیات شش پیک قبلی از این ویروس، پیش‌بینی آغاز شروع طغیان دوباره این بیماری برای کادر درمان اصلا کار دشواری نیست.
کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2022
بیش از 5 هزار نفر مبتلا به کرونا در ایران
با این حال وزیر بهداشت ایران، شب گذشته با حضور در برنامه تلویزیون گفت: باتوجه به آمار، فکر می‌کنم کشور ما هم وارد موج هفتم کرونا شده است."
برخی از متخصصان معتقدند که هر موج برای یک سویه است و از آنجایی که ما در همان سویه اومیکرون هستیم، و زیرسویه‌های BA.۵ و BA.۴ را تجربه می‌کنیم، در واقع وارد قله دوم موج ششم شده‌ایم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала