اعلام پیروزی ریشی سوناک در دور اول انتخابات رهبری حزب محافظه‌کار انگلیس

© Photo / IRNA"ریشی سوناک" وزیر خزانه‌داری سابق انگلیس
ریشی سوناک وزیر خزانه‌داری سابق انگلیس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2022
اشتراک
وزیر دارایی مستعفی انگلیس در دور اول رأی‌گیری پارلمان برای تعیین رهبری حزب محافظه‌کار این کشور پیروز شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، "ریشی سوناک" وزیر خزانه‌داری سابق انگلیس در دور اول رأی‌گیری رهبری حزب محافظه‌کار برای آن که جانشین "بوریس جانسون" نخست‌وزیر مستعفی انگلیس شود، پیروز شد.
سوناک 88 رأی به دست آورد و "پنی موردانت" وزیر مشاور در امور تجارت انگلیس با 67 رأی در جایگاه سوم قرار گرفت و "لیز تراس" وزیر خارجه انگلیس با 50 رأی در جایگاه سوم قرار گرفت.
"ناظم زهاوی" وزیر فعلی آموزش و پرورش بریتانیا و و جانشین سوناک در دولت جانسون "جرمی هانت" وزیر سابق بهداشت بریتانیا از دور رقابت‌ها برای رهبری حزب محافظه‌کار حذف شدند و آن طور که بی بی سی گزارش کرده است، آن افرادی که همچنان در رقابت برای به دست آوردن جانشینی "بوریس جانسون" باقی مانده‌اند، امروز (پنجشنبه)، با دور دیگری از رأی‌گیری روبرو خواهند بود و نتایج آن پنجم سپتامبر (14 شهریور ماه) اعلام خواهد شد.
الیزابت تراس وزیر خارجه بریتانیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.07.2022
اعلام نامزدی وزیر خارجه انگلیس برای جانشینی بوریس جانسون
شش نماینده باقی مانده در دور رقابت‌ها برای به احراز رهبری حزب محافظه‌کار انگلیس در حال تلاش برای جلب حمایت نمایندگان حامی هانت و زهاوی هستند. جرمی هانت به بی بی سی گفته است که از سوناک در رقابت‌ها حمایت خواهد کرد.
سوناک که هفته گذشته در اعتراض به نحوه مدیریت بوریس جانسون از سمت خود به عنوان وزیر دارایی انگلیس استعفا داد به بی بی سی گفت که از نتایج دور اول حس بسیار عالی دارد. موردانت نیز در هنگام ترک مجلس عوام گفت که به عملکرد خود بسیار افتخار می‌کند.
سخنگوی تراس نیز گفت: "هم‌اکنون زمان آن رسیده است که همکاران ما پشت نامزدی متحد شوند که مالیات‌ها را کاهش دهد، تغییرات اقتصادی واقعی که از همان روز اول به آن نیاز داریم ایجاد کند و شکست پوتین در اوکراین را تضمین کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала