معترضان در سریلانکا اعلام کردند از ساختمان های دولتی خارج خواهند شد

© AFP 2023 / Arun Sankar معترضان در سریلانکا اعلام کردند از ساختمان های دولتی خارج خواهند شد
معترضان در سریلانکا اعلام کردند از ساختمان های دولتی خارج خواهند شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2022
اشتراک
روزنامه دیلی میرور نوشت معترضان در سریلانکا تصمیم گرفتند تمام ساختمان های دولتی از جمله اقامتگاه ریاست جمهوری، دفتر ریاست جمهوری و دفتر نخست وزیر را به مقامات این کشور بازگردانند.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این معترضان در سریلانکا کاخ رئیس جمهور سریلانکا را محاصره کرده و کنترل آن را به دست گرفته بودند.
رانیل ویکرمسینگه، نخست وزیر سریلانکا ، مقررات منع رفت و آمد در این کشور را تا ساعت 5:00 14 ژوئیه به وقت محلی برقرار کرده بود.
Президент Шри-Ланки Готабая Раджапакса - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2022
راجاپاکسا، رئیس جمهور مستعفی سریلانکا در سنگاپور پناهندگی گرفت
در پایان هفته گذشته، شرکت کنندگان در تظاهرات گسترده چند ماهه علیه دولت رئیس جمهور گوتابای راجاپاکسا، که در کلمبو برگزار شد، اقامتگاه های رئیس جمهور و نخست وزیر سریلانکا را تصرف کردند. رهبر این کشور 13 ژوئیه استعفای خود را اعلام و سنگاپور را ترک کرد. رئیس جمهور جدید در پارلمان سریلانکا 20 ژوئیه انتخاب می شود و پس از آن یک دولت موقت تعیین می شود که تا انتخابات عمومی بعدی کار خواهد کرد. نخست وزیر رانیل ویکرمسینگه به ​​عنوان رئیس جمهور موقت منصوب شد.Ш РЫО
سریلانکا بدترین بحران اقتصادی خود را از زمان استقلال خود در سال 1948 تجربه می کند. همه‌گیری ویروس کرونا به صنعت گردشگری که منبع اصلی ارز خارجی برای این کشور است ضربه زده و باعث شده سریلانکا نتواند میزان سوخت مورد نیاز خود را خریداری کند. سریلانکا دچار کمبود مواد غذایی، مایحتاج اولیه، دارو و گاز است. بسیاری از مناطق این کشور با قطعی برق دائمی مواجه هستند. در عین حال، میزان بدهی خارجی این کشور جزیره ای 51 میلیارد دلار برآورد شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала