کارگران راه آهن بریتانیا دست به اعتصاب زدند

© AP Photo / Matt Dunhamکارگران راه آهن بریتانیا دست به اعتصاب زدند
کارگران راه آهن بریتانیا دست به اعتصاب زدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2022
اشتراک
کارگران راه آهن بریتانیا دوباره در ۲۷ ژوئیه دست به اعتصاب می زنند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه مطبوعاتی که روز چهارشنبه در وب سایت اتحادیه کارگری راه آهن، دریایی و حمل و نقل بریتانیا (RMT) منتشر شد: کارگران راه آهن بریتانیا با وجود مجموعه ای از امتیازات ارائه شده توسط اپراتور بزرگ راه آهن بریتانیا (Network Rail)، دوباره در ۲۷ ژوئیه اعتصاب خواهند کرد.
پیش از این گزارش شده بود که Network Rail پیشنهاد جدیدی را به ۲۰۰۰۰ کارمند خود ارائه کرده است که شامل افزایش ۴ درصدی حقوق در سال جاری، ۷۵ درصد تخفیف در کرایه قطار برای کارگران راه آهن و خانواده های آنها و پاداش نقدی ۶۵۰ پوندی و یک پاداش اضافی است. ۲۵۰ پوند برای کسانی که کمتر از ۲۴۰۰۰ پوند در سال درآمد دارند.
میک لینچ دبیر کل اتحادیه کارگری راه آهن، دریایی و حمل و نقل بریتانیا در بیانیه ای گفت: ما در زمینه اخراج اجباری پیشرفت داشته ایم. اما شبکه ریل همچنان به دنبال فقیرتر کردن اعضای ما است، زیرا در برخی موارد دو برابر بیشتر از سایر اپراتورهای ریلی برنده شده ایم.
اعتصاب کارگران شبکه راه آهن روز چهارشنبه ۲۷ ژوئیه از ساعت ۲:۰۰ به وقت محلی برگزار می شود و ۲۴ ساعت ادامه خواهد داشت.
پیش از این نیز در روزهای ۲۱، ۲۳ و ۲۵ ژوئن، حدود ۴۰ هزار نفر از کارکنان شبکه ریل و ۱۳ شرکت راه آهن دیگر دست به اعتصاب زدند. این بزرگترین اعتصاب راه آهن در بریتانیا از سال ۱۹۸۹ بود که ناشی از عدم توافق RMT با برنامه های شرکت های راه آهن برای متوقف کردن افزایش حقوق و اخراج برخی از آنها بود. مذاکره با کارفرمایان به نتیجه نرسید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала