رایزنی مقامات کره جنوبی و ایرانی برای بازگشت دارایی مسدود شده ایران

© Photo / IRNAرایزنی مقامات کره جنوبی و ایرانی برای بازگشت دارایی مسدود شده ایران
رایزنی مقامات کره جنوبی و ایرانی برای بازگشت دارایی مسدود شده ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2022
اشتراک
دیپلمات‌ های ارشد ایران و کره جنوبی روز چهارشنبه در یک تماس تلفنی درباره راه‌ های بهبود روابط دو جانبه و حل موضوع دارایی‌ های مسدود شده ایران گفتگو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد چو هوان دانگ معاون اول وزیر امور خارجه کره، در گفتگوی تلفنی با علی باقری کنی همتای ایرانی خود و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران، درباره راه های بهبود روابط دو جانبه و مشکلات به وجود آمده بر سر موضوع دارایی های مسدود شده ایران، رایزنی کردند.
مقامات این وزارتخانه در یک کنفرانس خبری اظهار کردند دو طرف درباره آخرین روند پیشرفت مذاکرات احیای برجام و دیگر موضوعات دو جانبه پیش رو گفتگو کردند.
پرچم کره جنوبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2022
گفتگوی کره جنوبی و آمریکا در باره دارایی های ایران
همچنین براساس اعلام این وزارتخانه، باقری کنی خواستار حل درست و منطقی مشکلات دوجانبه مورد نظر شده و چو نیز در پاسخ از تلاش های دولت سئول برای آزادسازی دارایی های مسدود شده و از سرگیری واردات نفت از ایران به هنگام به نتیجه رسیدن روند مذاکرات احیای برجام خبر داد.
روابط دو جانبه بین تهران و سئول پس از مسدود شدن ۷ میلیارد دلار از دارایی های ایران در دو بانک کره‌ای به علت تحریم های ظالمانه آمریکا، تیره و تار شده است؛ تهران بارها از سئول خواسته تا این دارایی ها را آزاد کند.
مقامات سئول بر این باورند، سرنوشت این دارایی ها پس از مشخص شدن نتایج مذاکرات احیای برجام با قدرت های جهانی تعیین می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала