خشک شدن ۹۵درصد آب دریاچه ارومیه

CC BY 4.0 / Mohammad Aghaei Par/Tasnim News Agency / cropped photoخشک شدن ۹۵درصد آب دریاچه ارومیه
خشک شدن ۹۵درصد آب دریاچه ارومیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2022
اشتراک
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی اعلام کرد بیش از ۲ دهه گذشته، هرسال به طور متوسط ۴۰ سانتی متر از ارتفاع دریاچه ارومیه کاسته شده و اکنون ۹۵ درصد از آب این دریاچه خشک شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، امیرعباس جعفری ظهر امروز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مدیران صنعت آب و برق استان‌های شمال غرب ایران که در سد ساروق تکاب برگزار شد، افزود: خشکسالی، تبخیر آب، توسعه بی رویه کشاورزی و استفاده نادرست از آب دریاچه برای کشت محصولات زراعی پرآب بر از مهمترین عوامل خشک شدن دریاچه ارومیه است.
وی بیان اینکه امیدواریم با فرهنگ سازی صحیح و استفاده درست از منابع آبی منطقه دوباره دریاچه ارومیه را احیا کنیم، افزود: راه اندازی سیستم‌های نوین آبیاری، تصفیه پساب، هدایت آب سدها و اجرای کانال و تونل زاب که تاکنون ۳۶ کیلومتر از آن حفر شده، از جمله مواردی است که با قدرت به دنبال اجرای کامل آنها هستیم.
منظره دریاچه  نمک باسکونچاک. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2022
طوفان نمک دریاچه ارومیه +ویدئو
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با اشاره به اختصاص اعتبار مناسب برای اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه گفت: دولت سیزدهم و مدیریت ارشد استان مصمم به احیای این دریاچه هستند.
جعفری با اشاره به اینکه کمبود آب یک بحران جدی در منطقه است، اضافه کرد: با فرهنگ سازی در زمینه جداسازی آب شرب و غیر قابل شرب، بازیافت فاضلاب، استفاده از تجهیزات مدرن تصفیه آب و اصلاح تأسیسات آب رسانی می‌توان این بحران را مدیریت کرد از این رو یکپارچه کردن مدیریت و اطلاع رسانی در این حوزه بسیار مهم است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала