۱۸ کشته و ۱۴ نفر در اسارت در نیجریه

© AP Photo۱۸ کشته و ۱۴ نفر در اسارت در نیجریه
۱۸ کشته و ۱۴ نفر در اسارت در نیجریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2022
اشتراک
در پی حملات مسلحانه در ایالت زمفارا واقع در کشور نیجریه، ۱۸ نفر کشته شده و ۱۴ نفر نیز به اسارت گرفته شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، محمد شهو سخنگوی پلیس ایالت زمفارا در نیجریه، امروز دوشنبه طی بیانیه‌ ای اعلام کرد که در پی حملات مسلحانه در حومه منطقه گوسائو مرکز این ایالت- ۱۸ کشاورز جان خود را از دست دادند.
سخنگوی پلیس ایالت زمفارا با بیان اینکه در این حملات تعداد زیادی نیز زخمی شدند، افزود: همچنین ۱۴ نفر ربوده و بسیاری از خانه‌ ها به آتش کشیده شد.
وی در ادامه تأکید کرد که ده‌ ها نفر از ترس خانه‌ های خود را تَرک کردند. در پی این حملات نیروهای امنیتی به مناطق مذکور اعزام و تحقیقات در مورد آن آغاز شده است.
گفتنی است که از ۵ سال گذشته درگیری‌ های شدیدی میان افراد قبیله فولانی که دامداری می‌ کنند و ساکنان کشاورز ایالت زامفارا رخ می‌ دهد. افراد قبیله فولانی مدعی هستند که کشاورزان به دنبال سرقت حیوانات آنان هستند.
طی درگیری های سال های اخیر میان دو طرف، نزدیک به ۲ هزار تن جان باخته و هزاران نفر نیز مجبور به ترک خانه‌ های شان شده‌ اند.
محمدو بوهاری رئیس جمهور نیجریه، پیشتر فعالیت‌ های مربوط به معدن در این ایالت را به بهانه مسائل امنیتی ممنوع کرده بود؛ اما کشتار مردم هنوز متوقف نشده و دولت وی نیز نتوانسته در این خصوص کاری کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала