اروپا به از سرگیری مذاکرات برجام امیدوار است

© Photo / IRNAنشست کمیسیون مشترک برجام در وین
نشست کمیسیون مشترک برجام در وین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2022
اشتراک
در شرایطی که آمریکا به عنوان مقصر اصلی اخلال در اجرای برجام تعلل می‌کند، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار سرعت بخشیدن به روند مذاکرات رفع تحریم‌ها و از سرگیری اجرای توافق هسته‌ای شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پرتال نامه نیوز، پیتر استانو روز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران در مقر اتحادیه اروپا اشاره کرد که تلاش‌های دیپلماتیک مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و تیم او در زمینه توافق هسته‌ای ایران ادامه دارد.
وی افزود: ما امیدواریم که بتوانیم مذاکرات وین را در اسرع وقت از سر بگیریم زیرا زمان به نفع ما نیست.
استانو ادامه داد: ما باید خیلی سریع حرکت کنیم تا به اجرای کامل برجام بازگردیم.
مذاکرات رفع تحریم‌ها، هفتم و هشتم تیر ماه بعد از سه ماه و نیم وقفه در پی مذاکرات وین، میان ایران و آمریکا به صورت غیرمستقیم و با تسهیلگری اتحادیه اروپا در دوحه برگزار شد. در جریان این گفتگوها نظرات و پیشنهادهای عملیاتی ایران درباره اختلافات باقیمانده برای دست‌یابی به توافق نهایی طرح شد و طرف مقابل نیز ملاحظات خود را ارائه کرد.
جان بولتون  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2022
انتقاد بولتون از تلاش های رئیس جمهور آمریکا برای بازگشت به برجام
پیش از این، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خاطر نشان کرد: دولت پیشین آمریکا با خروج یکجانبه از برجام‌، عملا به راهبرد دیپلماسی چندجانبه برای حل و فصل اختلافات صدمه جدی وارد کرد و دولت فعلی آمریکا نیز علیرغم شعارها و ادعاهای خود مبنی بر بازگشت به توافق و جبران خطاهای دولت پیشین آمریکا، متأسفانه در عمل همان رویکرد را با تداوم تحریم و فشار اقتصادی دنبال می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала