دیوان اروپا شکایت نورد استریم-۲ را به رسمیت شناخت

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر دیوان اروپا شکایت نورد استریم-۲ را به رسمیت شناخت
دیوان اروپا شکایت نورد استریم-۲ را به رسمیت شناخت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2022
اشتراک
دادگاه اتحادیه اروپا تا حدی صحت اپراتور نورد استریم-۲ را به رسمیت شناخت.
به گزارش اسپوتنیک، روز سه شنبه دیوان دادگستری اروپا تا حدی صحت شکایت علیه کمیسیون اروپایی اپراتور نورد استریم-۲ را که اضافات به دستورالعمل گاز اتحادیه اروپا را به چالش کشیده بود، به رسمیت شناخت.
در تصمیم بالاترین دادگاه اتحادیه اروپا آمده است که دادگاه صلاحیت عمومی اتحادیه اروپا در تصمیم ۲۰ می ۲۰۲۰ اشتباه کرده و ادعای تبعیض آمیز بودن اصلاحات دستورالعمل گاز اتحادیه اروپا برای نورد استریم ۲ را رد کرده است.
در بیانیه آمده است: دادگاه حکم داد که اضافات به بخشنامه بر وضعیت حقوقی نورد استریم-۲ تأثیر می گذارد، بر این اساس با نتیجه مخالف، دادگاه صلاحیت عمومی مرتکب اشتباه شده است.
بر اساس تصمیم فعلی، اپراتور خط لوله گاز که در حال حاضر عملاً تحت تحریم‌های ضد روسیه مسدود شده است، ممکن است دوباره علیه دستورالعمل گاز اتحادیه اروپا برای بررسی مجدد در دادگاه دادگستری اروپا شکایت کند.
در این حکم آمده است: دادگاه حکم داد که ادعای ابطال [اصلاحات دستورالعمل گاز اتحادیه اروپا] باید در صلاحیت دادگاه شناخته شود.
در ۲۰ می ۲۰۲۰، دادگاه صلاحیت عمومی اروپا، ادعای نورد استریم-۲ را علیه اصلاحیه‌های دستورالعمل گاز اتحادیه اروپا رد کرد. به ویژه، اپراتور خط لوله گاز مقررات مربوط به مهلت های بسیار کوتاه برای صدور استثنائات از محدودیت های دستورالعمل گاز را به چالش کشید.
این سند، از جمله موارد دیگر، به خطوط لوله گاز فراساحلی خارجی منتهی به اتحادیه اروپا نیز تسری داده است، همان قوانین مربوط به خطوط لوله گازی که از زمین عبور می کنند، از جمله الزام بسته انرژی سوم اتحادیه اروپا برای ذخیره نیمی از ظرفیت های پمپاژ گاز به مستقل. مصرف کنندگان و اینکه مجری این زیرساخت باید کاملا مستقل از شرکت های تولید کننده گاز باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала