پارک هواپیما‌های قطری در ایام جام جهانی در ایران +عکس، ویدئو

© REUTERS / IBRAHEEM AL OMARIA Qatar Airways plane takes off at Hamad International Airport, as the country resumes international flights to Saudi Arabia, in Doha, Qatar January 11, 2021.
A Qatar Airways plane takes off at Hamad International Airport, as the country resumes international flights to Saudi Arabia, in Doha, Qatar January 11, 2021. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2022
اشتراک
تفاهم نامه افزایش همکاری‌های هوایی ایران و قطر، در تهران به امضا رسید.
به گزارش اسپوتنیک، میراکبر رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور ایران در رابطه با پارک هواپیما‌های قطری در ایام جام جهانی در ایران گفت: «محمد فالح الهجری، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری قطر با کاپیتان محمد محمدی بخش در خصوص استفاده از ظرفیت‌های هوایی ایران در بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲، دیدار و گفتگو کرد. و پس از انجام دو دوره مذاکرات در خصوص افزایش همکاری‌های دو جانبه حمل و نقل هوایی میان ایران و قطر در شهر دوحه و جزیره کیش، تفاهم نامه و قرارداد همکاری بین روسای سازمان هواپیمایی کشوری دو کشور به امضا رسید.»
وی افزود: «در تفاهم نامه مذکور استفاده از ظرفیت‌های حمل و نقل هوایی ایران در بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲، به امضا رسید و اهداف صنعت حمل ونقل هوایی ایران براساس رهنمود‌های وزیر محترم راه و شهرسازی مورد تاکید و لحاظ شد. در این تفاهم نامه، تردد تماشاگران بازی‌های جام جهانی از جانب شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و همچنین افزایش پرواز‌های ایران بنا به درخواست و ظرفیت طرف ایرانی مورد موافقت قرار گرفت. همچنین موضوع لغو روادید اتباع خارجی که تمایل به بازدید یا اقامت در جزیره کیش در دوره بازی‌های جام جهانی را دارند، به طرف قطری اعلام شد.»
رضوی در ادامه عنوان کرد: «با توجه به ترافیک فرودگاهی دوحه، ایران آمادگی خود را جهت پارک و اقامت هواپیما‌های این کشور در فرودگاه‌های بندرعباس، کیش، قشم و بوشهر اعلام کرد. و در پی اجرایی شدن FIR جدید دوحه (مرز هوایی دو کشور)، تفاهم نامه تبادل ترافیک هوایی با رعایت نکات فنی و آموزشی نفرات مراقبت پرواز بین دوحه و تهران به امضا رسید.»
کاربران فراوانی به این موضوع واکنش نشان می‌دهند و عنوان می‌کنند ایران در شرایطی است که تنها می‌تواند پارکینگ هواپیماهای قطری باشد و واقعا جای تاسف دارد. این کاربران با کنایه عنوان می‌کنند که احتمالا این یک روش درآمدزایی برای کشوری است که دچارتزلزل اقتصادی شده است. برخی از کاربران هم عنوان می‌کنند به احتمال زیاد قطعات اصلی این هواپیماها تا پایان دوره‌‌ای که در پارکینگ ایران هستند تعویض شوند و اتفاق دیگری ممکن است برای این هواپیماها رخ دهد، حتی ممکن است به سرقت روند واین موضوع را با توجه به سرقت‌های ریز و درشت و آخرین مورد سرقت صندوق‌های امانات بانک ملی در تهران رخ داد می‌توان عنوان کرد و به آن اشاره کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала