استراتژی دیپلماسی اقتصادی دولت ایران چگونه است؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / صحن مجلس شورای اسلامی ایران
صحن مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.07.2022
اشتراک
کارشناس: دیپلماسی اقتصادی ابزار مهمی برای رشد و توسعه کشورهاست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، محمد طلا مظلومی، عضو کمیسیون انرژی مجلس ایران اظهار داشت که استراتژی دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم در راستای تثبیت شراکت راهبردی با کشورهای همسایه از مهم‌ترین اقداماتی است که نشان می دهد این دولت عزم جدی برای توسعه اقتصاد کشور و حل مشکلات معیشتی مردم دارد.
وی در مورد دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم ایران گفت: "دیپلماسی اقتصادی ابزار مهمی برای رشد و توسعه کشورهاست و دولت سیزدهم هم در آغاز بکار خود، سیاست تقویت تعامل با همسایگان و دیپلماسی اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده است.
عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، دستاورد مهمِ نخستین سفر آیت‌الله رئیسی به تاجیکستان بود. عضویت ایران در این سازمان، درهای بازارهای آسیای میانه را به روی کالاهای صادراتی ایران باز می‌کند، پیوستن به این سازمان موجب رونق صادرات و افزایش درآمدهای ارزی کشور خواهد شد.
توافق ایران و روسیه برای توسعه همکاری‌های پولی و بانکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2022
توافق ایران و روسیه برای توسعه همکاری‌های پولی و بانکی
دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم در راستای تثبیت شراکت راهبردی با کشورهای همسایه از مهم‌ترین اقداماتی است که نشان می دهد این دولت عزم جدی برای توسعه اقتصاد کشور و حل مشکلات معیشتی مردم دارد.
با تلاش مضاعف دستگاه دیپلماسی کشور و وزرات نفت افزایش فروش نفت و میعانات گازی در دستور کار قرار گرفت که دستاوردهای مطلوبی برای اقتصاد کشور به همراه داشت. این اقدام در تنگناهایی اقتصادی با تامین ارز مورد نیاز کشور تا حدودی مشکلات را رفع کرد.
بهترین راه مقابله با تحریم‌های ظالمانه نظام استکباری، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور است. مقام معظم رهبری تعبیر اقتصاد مقاومتی یعنی اتکا به ظرفیت داخلی را به عنوان یک راهکار برای برون رفت از این وضعیت مطرح کردند و دولت سیزدهم هم در تبعیت از مقام معظم رهبری اقدامات موثری را برای خنثی سازی تحریم ها در دستور کار خود قرار داده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала