آنکارا: عملیات برنامه ریزی شده در شمال سوریه لغو نخواهد شد

© AFP 2023 / Adem Altanاولین خبر درباره تلفات ترکیه در عملیات سوریه
اولین خبر درباره تلفات ترکیه در عملیات سوریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2022
اشتراک
وزارت دفاع ترکیه: آنکارا از عملیات برنامه ریزی شده در شمال سوریه اجتناب نخواهد کرد و یا آن را به تعویق نخواهد انداخت.
به گزارش اسپوتنیک، خلوصی آکار، وزیر دفاع ملی ترکیه گفت: آنکارا از عملیات نظامی برنامه ریزی شده در شمال سوریه اجتناب نخواهد کرد یا آن را به تعویق نخواهد انداخت.
پیش از این، ابراهیم کالین، نماینده رسمی رئیس جمهور ترکیه گفته بود که آنکارا برای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه آماده است که هر لحظه ممکن است آغاز شود. دمشق بارها حضور نیروهای ترکیه در منطقه مرزی سوریه را غیرقانونی خوانده و از آنکارا خواسته است که نیروهای خود را خارج کند.
وی افزود: در دیدارهای دوجانبه ای که در حاشیه نشست سران ناتو در مادرید داشتیم، این اتفاق نیفتاد و همانطور که رئیس جمهور ما گفت، موافقت با این موضوع دور از ذهن است، گوش دادن به آن خارج از بحث است. همانطور که قبلاً گفتم، ما هر کاری را که برای تأمین امنیت کشورمان، برای تأمین امنیت سرزمین هایمان باید انجام شود، تحت رهبری رئیس جمهورمان انجام داده ایم و مصمم به انجام این کار در آینده هستیم. آکار در پاسخ به این سوال که آیا ترکیه در نشست سران ناتو در مادرید توصیه هایی برای اجتناب یا به تعویق انداختن یک عملیات نظامی برنامه ریزی شده در شمال سوریه دریافت کرده است، گفت، خدا را شکر، ما قادر به آن هستیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала