ارتباط قد افراد با انواع بیماری‌ها

CC0 / Pixabay / دانشمندان روش جدیدی برای طولانی کردن عمر انسان عرضه کردند
دانشمندان روش  جدیدی برای طولانی کردن عمر انسان عرضه کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2022
اشتراک
آلزایمر و دیابت می تواند با عواملی دیگر مانند تغذیه و عوامل محیطی در ارتباط باشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای " medicalnewstoday"، اخیرا یک تیم تحقیقاتی از مرکز پزشکی منطقه‌ای کوه‌های راکی در ایالات متحده، به شواهدی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد قد افراد، آنها را مستعد ابتلا به برخی از بیماری‌ها می‌کند. این محققان در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدند بیماری‌هایی چون نوروپاتی محیطی و زخم‌های پا با قد فرد ارتباط مستقیم دارند.
محققان در رابطه با ارتباط قد با خطر ابتلا به بیماری گفتند: " فرآیندهای بیولوژیکی که با رشد/قد و فیزیولوژی افراد مشترک هستند، این ارتباط را به وجود می‌آورند. البته در مواردی هم این ارتباط یا مکانیسم ابتلا به بیماری با قد فرد، ناشی از اثرات فیزیکی قدِ بلند است.
پول می تواند این بیماری های عفونی را به شما منتقل کند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2022
پول می تواند این بیماری های عفونی را به شما منتقل کند
مثلا در ارتباط بین قدِ بلند و اختلالات مزمن گردش خون وریدی اندام تحتانی می‌تواند به فاصله فیزیکی و فشار دینامیکی متفاوت در سیستم گردش خون وریدی مرتبط باشد. یا بیماری نوروپاتی محیطی می‌تواند به دلیل طول اعصاب محیطی به وجود آید. این اعصاب در افراد قدبلند، بلند و مستعد جراحت و صدمه‌دیدن است.
می‌توان هنگام ارزیابی خطر بیماری‌ها، قد افراد را هم در نظر گرفت. مثلا راهکارهای پیشگیری از بیماری‌هایی را که به قد افراد مرتبط هستند به آنها گوشزد و تا حدی تشخیص بیماری‌ها را شخصی‌سازی کرد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала