پیام تسلیت وزیر امور خارجه ایران درخصوص ترور شینزو آبه

© Sputnik / Ruslan Krivobok /  مراجعه به بانک تصاویر پیام تسلیت وزیر امور خارجه ایران درخصوص ترور شینزو آبه
پیام تسلیت وزیر امور خارجه ایران درخصوص ترور شینزو آبه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2022
اشتراک
امیر عبداللهیان در توئیتی ترور آبه شینزو نخست وزیر اسبق ژاپن را محكوم و درگذشت وی را به ملت و دولت دوست، ژاپن تسلیت میگویم. خدمات وی در گسترش مناسبات دو ملت ایران و ژاپن فراموش نخواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، توییت تسلیت دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در خصوص ترور آبه شینزو به زبان ژاپنی در صفحه رسمی ایشان در توئیتر منتشر شده است: ترور آبه شینزو نخست وزیر اسبق ژاپن را محكوم و درگذشت وی را به ملت و دولت دوست، ژاپن تسلیت میگویم. وی در ادامه می نویسد: خدمات ارزنده ایشان بعنوان سیاستمداری برجسته، از جمله در گسترش مناسبات دو ملت ایران و ژاپن فراموش نخواهد شد.
گفتنی است، امروز شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن پس از ترور و در پی اصابت گلوله و شدت جراحات وارده در سن 67 سالگی جان باخت. شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن امروز مورد سوء قصد قرار گرفت. وی پس از اصابت گلوله به بیمارستان منتقل شد که به گزار ش شبکه "ان اچ کی"، شینزو آبه بر اثر شدت جراحات ناشی از اصابت گلوله جان باخته است. پزشکان بیمارستان دانشگاه پزشکی نارا رسما مرگ شینزو آبه نخست وزیر اسبق ژاپن را تایید کرد. شینزو آبه در سپتامبر 2020 سمت نخست وزیری ژاپن را ترک کرد. او به مدت 3188 روز کابینه وزیران این کشور را رهبری کرد که طولانی ترین دوره پیشینیان او در تاریخ پس از جنگ ژاپن به شمار میرود. شایان ذکر است که سوء قصد به شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن حوالی ساعت 11:30 به وقت محلی (7 صبح به وقت تهران) صورت گرفت. صدای دو تیراندازی شنیده شد و پس از آن این سیاستمدار به زمین افتاد. مهاجم از پشت شلیک کرد و گلوله به قفسه سینه اصابت کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала