واکنش ها به ترور شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن

© Sputnik / Michael KlimentyevПремьер-министр Японии Синдзо Абэ во время беседы с президентом РФ Владимиром Путиным в городе Нагато
Премьер-министр Японии Синдзо Абэ во время беседы с президентом РФ Владимиром Путиным в городе Нагато  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2022
اشتراک
نخست وزیر سابق ژاپن، صبح امروز مورد سوء قصد قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: مسکو از شنیدن خبر ترور شینزو آیه نخست وزیر سابق ژاپن مبهوت مانده است، وی همچنین ابراز امیدواری کرد که آبه به زندگی بازگردد.

ماریا زاخارووا ادامه داد: از شنیدن خبر اتفاق امروز در ژاپن یعنی ترور شینزو آبه نخست وزیر سابق این کشور، متحیر شدیم.

به گفته وی، وزارت امور خارجه تاکید کرد که طراحان و عاملان "این حادثه تروریستی" باید مجازات شوند.

در ادامه واکنش ها به این حادثه، آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در توییتر نوشت: من از خبر تیراندازی به شینزو آبه شوکه شدم. به او و خانواده اش تسلیت می گویم.
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز در خصوص این سوء قصد گفت که از حمله شنیع به شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن شوکه شده است و از طرف ناتو از مردم ژاپن و رهبری آن حمایت می کند.
شایان ذکر است که سوء قصد به شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن حوالی ساعت 11:30 به وقت محلی (7 صبح به وقت تهران) صورت گرفت. صدای دو تیراندازی شنیده شد و پس از آن این سیاستمدار به زمین افتاد. مهاجم از پشت شلیک کرد و گلوله به قفسه سینه اصابت کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала