مجلس شورای فدراسیون روسیه تمدید قرارداد با ایران در مورد رژیم ویژه تجاری را تصویب کرد

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر مجلس شورای فدراسیون روسیه تمدید قرارداد با ایران در مورد رژیم ویژه تجاری را تصویب کرد
مجلس شورای فدراسیون روسیه تمدید قرارداد با ایران در مورد رژیم ویژه تجاری را تصویب کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2022
اشتراک
شورای فدراسیون، مجلس علیای پارلمان روسیه در جلسه امروز جمعه پروتکل توافقنامه موقت در خصوص تشکیل منطقه آزاد تجاری بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) و ایران مورخه 17 مه 2018 را تصویب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در یادداشت توضیحی ضمیمه این پروتکل تصریح شده است که توافقنامه موقت در تاریخ 27 اکتبر 2019 لازم الاجرا شده است. این توافقنامه یک رژیم واردات ترجیحی برای لیست محدودی از کالاها ارائه می کند. این قرارداد در 27 اکتبر سال جاری منقضی می شود، بنابراین برای جلوگیری از خاتمه رژیم تجارت ترجیحی با ایران، 14 مارس 2022، پروتکلی در شهر تهران امضا شد که قرارداد موقت را به مدت سه سال تا زمان احرای توافقنامه جدید تمدید کرد.
تجارت آزاد ایران با اوراسیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2022
گزارش و تحلیل
تجارت آزاد ایران با اوراسیا
این توافقنامه قواعد اساسی تجارت بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای عضو آن و ایران را که به قوانین سازمان تجارت جهانی نزدیک هستند، تدوین می کند و منظور از جمله اعمال اقدامات حفاظتی و مدیریت گمرکی است.
در یاداشت توضیحی گفته می شود در رابطه با انواع محدود کالاهای مشخص شده در موافقت نامه، تعهداتی مبنی بر کنار گذاشتن استفاده از ممنوعیت ها و محدودیت های کمی برای واردات کالاهای مشمول آزادسازی و مقرراتی که استانداردهای اساسی سازمان تجارت جهانی را از نظر دامپزشکی، بهداشتی و بهداشت گیاهی و تنظیم فنی در رابطه با چنین کالاهایی را تثبیت می کند، قبول می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала