گزارش و تحلیل

ضعف رسانه ای ایران در جنگ امنیتی

© Fotolia / Borna Mirahmadianایران
ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2022
اشتراک
روز گذشته در رسانه دولتی ایران خبری منتشر شد مبنی بر اینکه در سه بازده زمانی سه تیم امنیتی توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده اند.
اسپوتنیک - خیلی وقت ها با سوالی مواجه می شویم مبنی بر اینکه چگونه است که اسرائیل پشت سر هم ضربه های امنیتی به ایران می زند؟
روز گذشته در رسانه ملی خبری منتشر شد مبنی بر اینکه در سه بازده زمانی سه تیم امنیتی توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده اند.
در دو مورد دیپلمات های اروپایی درگیر بودند و در مورد دیگری فردی که به عنوان استاد دانشگاه لهستانی به ایران آمده.
یکی به عنوان دیپلمات انگلیسی وارد ایران شده و دیگری به عنوان همسر یک دیپلمات اتریشی و دیگری هم به عنوان توریست.
در هر جای دنیا بود اگر نیروهای اطلاعاتی یکی از این موارد را کشف کرده بودند بلا فاصله زمین و زمان را به هم می دوختند که بیایید ببینید چه کرده ایم و چه ضربه ای به دشمن زده ایم.
بدیهی است وقتی که اینها در صدد جمع آوری نمونه ها از خاک ایران هستند اهداف اینها فقط تحقیق درباره این خاک نیست، بلکه احتمال این را دارد که اینها بخواهند بعدها این خاک را هماهنگونه که قبلا هم انجام شده خاک را با مواد هسته ای آلوده کنند و بعد ادعا کنند که اینها را در ایران کشف کرده اند و ایران سالها درگیر جواب پس دادن شود.
سپاه پاسداران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2022
دستگیری چند دیپلمات به اتهام جاسوسی در منطقه ممنوعه در ایران + ویدئو
اما می بینیم که در ایران پس از چند ماه اخبار مربوطه را به صورت عمده منتشر می شود.
قطعا هم می توان گفت که ده ها مورد مشابه وجود دارد که فعلا صدایش در نیامده.
این نه اولین بار است که نیروهای امنیتی ایران جاسوسان دشمن را بازداشت می کنند و نه آخرین بار خواهد بود.
چندین قرن است که ایرانی ها با این جاسوسان که از پوشش های مختلف استفاده می کنند مواجه هستند.
زمانی این جاسوسان به عنوان دیپلمات می آیند زمانی دیگر هنرمند و زمانی استاد و زمانی عضو سازمان های خیریه و یا سازمان های بین المللی و یا حتی به عنوان همسران افراد دیگر و یا دوستان و ...
یکی از ویژگی های اسرائیل ها در این است که با توجه به اینکه می توانند بسیار راحت چند شناسنامه داشته باشند می توانند در پوشش هویت های دیگر به کشورهای مختلف سفر کنند.
همچنین باید قبول داشت که آنها در رصد و استخدام نیروها ید طولایی دارند سابقه زیادی در این زمینه دارند.
آنها نه فقط در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر جهان هم عوامل خود را دارند که ماموریت های مختلف دارند، عوامل آنها در عموم موارد بنا نیست که ظاهر حامی اسرائیل داشته باشند، چه بسا در بسیاری موارد حتی به ظاهر ضد اسرائیل هم هستند.
مهم برای مجامع اطلاعاتی اسرائیل هدف این ماموران است.
در برخی کشورها مانند انگلیس و آمریکا و فرانسه و... اسرائیلی ها حتی در سازمان های امنیتی و اطلاعاتی آنها نفوذ دارند و سران این سازمان ها علنا عامل اسرائیل می باشند که شاید نمونه بارز اش رئیس سابق سیا مایک پمپئو و یا رئیس فعلی سیا ویلیام برنز و یا روسای مشاوران امنیت ملی آمریکا مثل جیک سالیوان و... که یا یهودی هستند و رسما هویت دوم اسرائیلی و برای حمایت از اسرائیل قسم خورده اند یا با حمایت لابی های صهیونیستی به قدرت رسیده اند تا به اهداف صهیونیسم جهانی خدمت کنند.
دستبند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2022
دستگیری یکی از مرتبطین دو جاسوس فرانسوی هنگام فرار از ایران
حال دشمنی اصولی برخی کشورها با ایران را نیز به این جریان اضافه کنید، کشورهایی که با سرمایه های بسیار هنگفت حاضر می باشند بودجه های کلان برای پشتیبانی از اهداف صهیونیسم جهانی در مبارزه با ایران هزینه کنند.
حالا می توانید متوجه شوید که مجامع اطلاعاتی و امنیتی ایران فقط با سازمان اطلاعات اسرائیل طرف نیستند، بلکه با سازمان های اطلاعاتی چندین کشور که با هم بر علیه ایران متحد شده اند مواجه می باشند.
به این ترتیب است که می توان گفت در بسیاری از موارد اسرائیلی ها خود نیاز پیدا نمی کنند که مستقیم وارد جریان ها شوند بلکه به صورت غیر مستقیم از کانال این کشورها ورود می کنند.
جالب اینکه علیرغم بودجه کم و امکاناتی که مجامع امنیتی و اطلاعاتی ایران دارند ولی موارد بسیاری وجود دارد که نشان می دهد ایرانی ها یک سیلی را چند سیلی به طرف مقابل پس داده اند و حتی سیلی هایی به طرف مقابل زده اند که هنوز هاج و واج مانده از کجا خورده.
مشکل اصلی در این است که مجامع امنیتی دشمن با ایران روی جنگ رسانه ای بسیار هزینه کرده اند و هر وقت دست به یک اقدام می زنند با استفاده از جنگ رسانه ای آن را چند برابر بزرگ نمایی می کنند و آن را بسیار بزرگ جلوه می دهند واز آن نهایت سوء استفاده رسانه ای و تبلیغاتی را می کنند در حالی که در ایران هیچ سرمایه گذاری و یا توجهی به جنگ رسانه ای نمی شود و به این دلیل عملکرد دستگاه های امنیتی ایران نمایان نمی شود و بسیاری تصور می کنند که ایران در حال ضربه خوردن از اسرائیل است در حالی که واقعیت این است که ایران در جنگ با چندین دشمن در حال ضربه زدن به همه حریفان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала