پنج وزیر دیگر کابینه جانسون استعفا دادند

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniپنج وزیر دیگر کابینه جانسون استعفا دادند
پنج وزیر دیگر کابینه جانسون استعفا دادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2022
اشتراک
پنج وزیر بریتانیا استعفا می دهند و از جانسون می خواهند که از اقدامات آنها پیروی کند.
به گزارش اسپوتنیک، لی رولی وزیر صنعت بریتانیا و چهار تن دیگر از اعضای دولت استعفا کرده و در نامه ای مشترک از بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا، خواسته اند تا از سمت خود کناره گیری کند.
در نامه‌ای که در توییتر منتشر شده است، آمده است: با تأسف عمیق از سمت‌ های خود به‌ عنوان اعضای دولت استعفا می‌دهیم... با حسن نیت، از شما می‌ خواهیم که به نفع حزب و کشور استعفا دهید.
علاوه بر رولی، این سند توسط چهار عضو دیگر دولت همچون جولیا لوپز وزیر رسانه، اطلاعات و زیرساخت دیجیتال، کیمی بادنوک وزیر برابری و دولت محلی، الکس بورگارت وزیر آموزش و نیل اوبراین وزیر مسکن امضا شد.
هفته گذشته مشخص شد که کریستوفر پینچر معاون سابق وزیر امور خارجه بریتانیا در امور اروپا و ایالات متحده، قبلاً در حال مستی در یک باشگاه لندن نزاع کرده بود. برخی از سیاستمداران ادعا کردند که بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا، پینچر را به سمت معاون هماهنگ کننده فراکسیون محافظه کار پارلمانی منصوب کرد، اگرچه او از گذشته بدنام خود اطلاع داشت. جانسون عذرخواهی کرد و اعتراف کرد که "در نگاه به گذشته، کار اشتباهی انجام داده است"، اما این شناخت به دلیل عدم اعتماد به نخست‌ وزیر با استعفای زنجیره‌ای همراه شد.
با این پیشینه، تعدادی از وزرا چون وزیر دارایی ریشی سوناک، وزیر بهداشت ساجد جاوید، وزیر کودکان و خانواده ویل کوینس، وزیر مدارس رابین واکر و همچنین برخی از کارگزاران سرشناس حزب نیز در کمتر از یک روز استعفای خود را اعلام کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала