وزیر خارجه ایران: مذاکرات دوحه، برای اخذ تضمین اقتصادی از آمریکا بود

© Photo / IRNAحسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2022
اشتراک
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران اعلام کرد در دوحه بر موضوع تضمین موثر از سوی آمریکا در حوزه هر آن چیزی که نفع اقتصادی ایران در برجام را تحت تاثیر قرار دهد، مذاکره کردیم،طرف آمریکایی نتوانسته در این زمینه ما را مطمئن کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، وزیر امورخارجه ایران امروز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در جمع خبرنگاران حضور یافت.
در ابتدای این نشست وزیر امور خارجه ایران گفت: من از حسن میزبانی دولت قطر برای گفتگو های ایران و نماینده اتحادیه اروپا و گفتگو های سه جانبه غیر مستقیم در دوحه تشکر می‌کنم از تلاش های سازنده امیر قطر برای تسهیل گفتگو ها تشکر می کنم.
وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به توافق خوب قوی و پایدار مصمم هستیم گفت: بر خلاف ادعای رسانه‌ای آمریکا، جمهوری اسلامی هیچ گونه مطالبه زیاده خواهانه و فرا برجامی ندارد،مطالبات ما در چارچوب توافق سال 2015 است.
مذاکرات وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2022
گزارش و تحلیل
گیر مذاکرات احیای توافق هسته ای کجاست؟
امیر عبداللهیان تصریح کرد: در دوحه بر موضوع تضمین موثر از سوی آمریکا در حوزه هر آن چیزی که نفع اقتصادی ایران در برجام را تحت تاثیر قرار دهد، مذاکره کردیم، در مسیر اخذ تضمین ها آمریکا باید متعهد شود ایران از مزایای توافق سال 2015 بهره مند خواهد بود، طرف آمریکایی نتوانسته در این زمینه ما را مطمئن کند.
در ادامه محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در جمع خبرنگاران گفت:مهم است که همه طرف ها و شرکا در کشورهای همسایه تلاش های سازنده داشته باشند برای موفقیت‌های هسته‌ای و راه اندازی گفت‌وگوهای منطقه‌ای از ایران برای اعتمادی که به قطر داشت، تشکر می‌کنیم.
وی با تاکید بر اینکه ما از گفتگوهای منطقه‌ای حمایت می‌کنیم، اظهار داشت: ما همیشه تلاش می کنیم از این گفتگوها برای رسیدن به توافق که نگرانی همه طرف ها را از بین ببرد،حمایت کنیم و زمینه بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات را فراهم کنیم.
وزیر امور خارجه قطر تصریح کرد: گفتگوهایی که بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار می‌شود ،می‌تواند نتایج مثبتی برای ما داشته باشد،روابط شکوفا بین کشورهای منطقه می‌تواند به نفع ملت‌ها باشد.
وی ابراز امیدواری کرد که ایرانی ها بتوانند با خوبی در قطر به تشویق تیم ملی کشورشان بپردازند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала