هشدار به آمریکا در خصوص اقدامات غافلگیر کننده جدید پوتین

© Sputnik / Aleksey Drujinin /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین
پوتین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2022
اشتراک
معاون سابق وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت بین‌الملل، نسبت به غافلگیری های جدید ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به آمریکا هشدار داد
به گزارش اسپوتنیک، نشریه The National Interest نوشت؛ جوزف نای، کارشناس سیاسی و معاون سابق وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت بین‌الملل هشدار داده که واشنگتن باید برای غافلگیری‌های جدید ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه آماده شود.
همانطور که نای می گوید، از سال 2017، ایالات متحده استراتژی امنیت ملی خود را بر رقابت با پکن و مسکو متمرکز کرده است. با این حال، او معتقد است، او دو مشکل دارد. اولین مورد، عدم وجود یک تقسیم بندی واضح بین روسیه و چین است، در زمانی که آنها دو کشور کاملاً متفاوت هستند. این کارشناس علوم سیاسی به عنوان مشکل دوم، تمرکز مفهوم آمریکایی را بر رقابت قدرت‌های بزرگ و عدم توجه کافی به نوع جدیدی از تهدید، به عنوان مثال، همه‌گیری کووید-19 برشمرد.
به گفته نای، واشنگتن باید استراتژی امنیتی آینده خود را تغییر دهد تا بتواند اتحادهای فعلی خود را حفظ کند. با این حال، نباید از یک سیاست انزوا و مهار، مانند دوران جنگ سرد، بلکه از یک رقابت استراتژیک کنترل شده بین قدرت های پیشرو استفاده کند.
این کارشناس علوم سیاسی در پایان گفت: در عین حال سیاستمداران آمریکایی باید برای غافلگیری جدید ولادیمیر پوتین یا هرگونه اقدام غیر منتظره از سوی چین آماده باشند.
پیش از این هارلان اولمن، رئیس سازمان مشاوره کیلوون گروپ، در مقاله خود گفته بود که تلاش های آمریکا برای اتخاذ سیاست خصمانه علیه روسیه و چین همزمان شبیه استراتژی آدولف هیتلر، پیشروی رایش سوم است. به گفته او، هیتلر که جنگ را به دلیل این واقعیت که او درگیر مبارزه "در دو جبهه" شد، شکست خورد. وی تاکید کرد که با توجه به چنین چینش اهداف طرف آمریکایی، روسیه می تواند تحریم های غرب را دور بزند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала