بورل مشکلات انرژی را بهای رهایی از نفوذ روسیه خواند

© AP Photo / Virginia MayoJosep Borrell جوزپ بورل
Josep Borrell جوزپ بورل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2022
اشتراک
رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا مشکلات انرژی را بهای رهایی از نفوذ روسیه بر تصمیمات اتحادیه اروپا خواند.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس دیپلماسی اروپایی، جوزپ بورل، اذعان کرد که کاهش عرضه انرژی روسیه برای بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا مشکلاتی ایجاد می کند، اما به گفته وی، این بهای رهایی از نفوذ روسیه بر "تصمیمات سیاسی" اروپا است.
کشورهای غربی به دلیل مسئله اوکراین تحریم هایی را علیه فدراسیون روسیه اعمال کرده اند. در همین راستا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که سیاست مهار و تضعیف روسیه راهبرد بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهان وارد کرده است.
بورل در مقاله ای که توسط روزنامه ایتالیایی لا استامپا منتشر شد، گفت: "تا پایان سال 2022، واردات نفت روسیه را 90 درصد کاهش خواهیم داد و واردات گاز را به سرعت کاهش خواهیم داد. این تصمیمات به تدریج ما را از وابستگی رها می کند که مدت هاست بر تصمیمات سیاسی ما تأثیر گذاشته است."
البته این عدم وابستگی سریع به انرژی روسیه نیز مشکلات جدی برای بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا و بخش‌های مختلف فعالیت ایجاد می‌کند. نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی گفت: این مشکلات را با همبستگی حل کنید.
به گفته بورل، تحریم ها باید مسکو را به سمت "تغییر محاسبات استراتژیک خود" سوق دهد "شاید نه در آینده نزدیک". "از آنجا که ما نمی‌خواهیم وارد جنگ با روسیه شویم، تحریم‌های اقتصادی هسته اصلی این پاسخ است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала