وزیر کشور ایران به اتباع خارجی هشدار داد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / وزیر کشور ایران به اتباع خارجی هشدار داد
وزیر کشور ایران به اتباع خارجی هشدار داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2022
اشتراک
وحیدی: اتباع خارجی که هنوزدر طرح شناسایی و ساماندهی اتباع خارجی ثبت نام نکرده‌اند، حضورشان از این به بعد غیر قانونی است و با آن ها برخورد خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، احمد وحیدی، وزیرکشور ایران، گفت: طرح شناسایی و ساماندهی اتباع خارجی از مدت ها قبل شروع شده و 2 میلیون و 300 هزار نفر نیز تا الان ثبت نام کرده اند.
وی با بیان اینکه بعضی از اتباع خارجی هنوز برای ثبت نام مراجعه نکرده‌اند، تصریح کرد: کسانی که هنوز ثبت نام نکرده‌اند حضورشان از این به بعد غیر قانونی است و با آن ها برخورد خواهد شد.
وزیرکشور ایران ادامه داد: ضمن تعامل خوبی که با همسایگان داریم برای ساماندهی و خدمات رسانی بهتر آنها نیاز است حتما مشخصات خود را ثبت کنند.
طالبان فعالیت شهروندان افغانستان در بازار فارکس را ممنوع کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2022
طالبان فعالیت شهروندان افغانستان در بازار فارکس را ممنوع کرد
وحیدی اضافه کرد : اتباعی که مراجعه و اطلاعتشان را ثبت کردند از خدمات بانکی و‌ بیمه برخوردار خواهند شد و فعالیت هایشان در چهارچوب قانون انجام می شود ولی کسانی که مراجعه نکردند حضورشان غیرقانونی‌ست و باید به کشورهایشان برگردند.
وزیرکشور ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا هزینه سفر اتباع افغانستانی به ایران با دلار محاسبه می‌شود، گفت: افغانستانی‌هایی که به ایران می‌آیند باید هزینه ویزا را طبق قانون عادی کشور بپردازند. برای دوستانی که از افغانستان به ایران می‌آیند طبق چارچوب وزارت خارجه و با توجه به اینکه نوع مراجعه آنها چیست ویزای مختلفی پیش بینی شده است و اصل هزینه از آنها گرفته می‌شود.
وی همچنین درباره اینکه بعضا دیده شده هزینه‌های بین شهری نیز از این اتباع به دلار اخذ می‌شود، تصریح کرد: این امر قابل رسیدگی است و رسیدگی به این را دنبال خواهیم کرد.
وحیدی در بخش دیگر سخنان خود درباره اتباع جا مانده از ثبت نام در طرح مذکور که اطلاعی از این طرح نداشتند، خاطر نشان کرد: اگر برایمان مشخص شود که این اتباع مطلع نبودند و از این رو در طرح ثبت نام نکرده‌اند، تسهیلات ویژه‌ای را برایشان در نظر خواهیم گرفت.
وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر برخورد تند در دفاتر کفالت با اتباع، تاکید کرد: اگر مورد و گزارشی در این راستا به ما برسد، با آن برخورد خواهیم کرد. برخورد در دفاتر کفالت با اتباع باید با کمال کرامت انجام شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала