سیل جنوب شرق استرالیا را درنوردید

© Sputnik / Julien Mattia /  مراجعه به بانک تصاویر سیل جنوب شرق استرالیا را درنوردید
سیل جنوب شرق استرالیا را درنوردید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2022
اشتراک
به هزاران نفر از ساکنان دستور داده شد تا جنوب غربی سیدنی، بزرگترین شهر استرالیا را در روز یکشنبه با باران سیل آسا و بادهای مخربی که به سواحل شرقی می‌وزد تخلیه کنند.
به گزارش اسپوتنیک، باران شدید و طغیان سدها و رودخانه‌ها همگی باعث سیل و رانش زمین در امتداد سواحل شرقی از نیوکاسل تا خلیج بیتمانز در ایالت نیو ساوت ولز شدند و انتظار می‌رود که باران یکشنبه شب تشدید شود.
استف کوک وزیر خدمات اضطراری نیو ساوت ولز استرالیا، عصر یکشنبه در یک نشست خبری تلویزیونی گفت: اگر در سال ۲۰۲۱ ایمن بودید، تصور نکنید که امشب امن خواهید بود. این وضعیت به سرعت در حال تغییر است و ما به خوبی می‌توانیم مناطقی را ببینیم که تحت تأثیر سیل قرار گرفته‌اند.
وی در اوایل روز، از مردم خواست تا در سفرهای تعطیلات تجدید نظر کنند، زیرا هوای ناخوشایند در آغاز تعطیلات مدارس رخ داده است.
کوک گفت: این یک وضعیت اضطراری تهدید کننده زندگی است. اداره هواشناسی با هشدار نسبت به خطر سیل در امتداد رودخانه های نپین و هاکسبری گفت که بیش از۲۰۰ میلی متر (۸ اینچ) باران در بسیاری از مناطق باریده است که برخی از آنها تا ۳۵۰ میلی متر رسیده اند.
کامدن در جنوب غربی سیدنی زیر آب بود و اداره هواشناسی پیش‌بینی کرد که سطح آب در نواحی ریچموند شمالی و ویندزور در شمال غربی سیدنی در سطوح بالاتری نسبت به سه رویداد عمده سیل گذشته از مارس ۲۰۲۱ به اوج خود خواهد رسید.
کارلین یورک کمیسر خدمات اضطراری استرالیا گفت: این ممکن است در طول شب به طور قابل توجهی بدتر شود. مقامات اعلام کردند که باران‌های شدید باعث ریختن سد اصلی سیدنی در اوایل صبح یکشنبه شد و افزودند که مدل‌ سازی نشان داد که نشت آب با نشت بزرگ در مارس ۲۰۲۱ در سد واراگامبا قابل مقایسه است. هیچ جایی برای ماندن آب در سدها وجود ندارد. آنها شروع به ریختن می کنند. رودخانه ها بسیار سریع و بسیار خطرناک در جریان هستند و سپس بسته به محل بارندگی، خطر سیل ناگهانی را داریم.
یورک گفت: نزدیک به ۲۰۰۰ تماس برای کمک در روز یکشنبه وجود داشته است و در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹ نفر از سیل نجات یافته اند، از جمله یک زن که به مدت یک ساعت به یک تیر آویزان بود و کارگران برای رسیدن به او تلاش می کردند.
پلیس گفت که جسد مردی که از کایاک بیرون افتاده بود از بندر سیدنی بیرون کشیده شد و افزود که شرایط در دست بررسی است اما به نظر می رسد با شرایط باد مرتبط باشد.
ریچارد مارلز وزیر دفاع استرالیا در اسکای نیوز گفت که دولت استرالیا ۱۰۰ سرباز و دو هلیکوپتر را برای کمک به هر گونه نجات در اختیار این ایالت قرار داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала