باقری: زمان و مکان مذاکرات برجام در حال نهایی‌ شدن است

© Photo / IRNAباقری: زمان و مکان مذاکرات برجام در حال نهایی‌ شدن است
باقری: زمان و مکان مذاکرات  برجام در حال نهایی‌ شدن است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2022
اشتراک
علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران در سخنانی گفت: زمان و مکان مذاکرات در حال نهایی‌سازی است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، علی باقری در حاشیه چهارمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری در جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات در دوحه در یک چارچوبی که از قبل تعیین شده بود، شکل گرفت.
باقری افزود: ادامه گفت‌وگوها براساس توافقی است که بین ما و طرف مقابل که به طور مشخص آقای مورا است، ادامه دارد.
مذاکره کننده ارشد ایران اضافه کرد: زمان و مکان مذاکرات بعدی در تبادلات ما و آقای مورا وجود دارد و در حال نهایی سازی است.
گفتنی است، پس از خروج آمریکا از مذاکرات برجام در سال 2018، گفتگوهای مجددی برای بازگشت به این توافق نامه طی سالهای اخیر صورت گرفت. در آخرین خبرها، سه کشور اروپایی شامل بریتانیا، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای از ایران خواستند: "با کنار گذاشتن مسائل فرعی و غیر مرتبط با برجام از فرصت موجود برای احیای توافق هسته‌ای استفاده کند".
پرچم ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2022
نماینده بریتانیا در سازمان ملل از ایران خواست تا با توافق برجام موافقت کند
در بخشی از بیانیه مشترک که روز پنجشنبه ۳۰ ژوئن از سوی سه کشور آلمان، بریتانیا و فرانسه صادر شده ضمن ابراز تاسف درباره رویکرد ایران تاکید کرده‌اند تهران تاکنون از این فرصت دیپلماتیک استفاده نکرده و در مقابل به تشدید تنش‌های هسته‌ای ادامه داده است.
سه کشور اروپایی همچنین اضافه کردند: "اقدامات ایران به سرعت، توازنِ توافقی که ما از ماه‌ها پیش بر سر آن برای احیای برجام مذاکره کرده‌ایم را برهم زده و پنجره‌ را برای رسیدن به یک راهکار فوری دیپلماتیک می‌بندد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала