سانتافه ایرانی با چه قیمتی به بازار می‌آید؟

© AP Photo / Vahid Salemiکارخانه ایران خودرو در تهران
کارخانه ایران خودرو در تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2022
اشتراک
خودروی ریرا با قیمت حدود ۶۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شود! اما بعید است قیمت این خودرو حتی در کارخانه نیز به این مقدار تمام شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تجارت نیوز، ایران خودرو از محصول جدید خود "ری‌را" برای دومین بار و با حضور وزیر صمت، رونمایی کرد.
ایران خودرو قرار است یک خودروی شاسی‌بلند را با عنوان ری‌را در ایران به بازار عرضه کند. کراس اور ریرا هنوز به مرحله تولید نرسیده و قرار است سه ماه دیگر آزمون‌های جاده‌ای این خودرو آغاز ‌شود. به گفته وزیر صمت آزمون جاده‌ای این خودرو شهریور انجام می‌شود، آزمون‌های دیگر این خودرو تا پایان سال به نتیجه می‌رسد و نهایتا اوایل سال ۱۴۰۲ می‌توان منتظر بود که ریرا تولید شود و به بازار بیاید.
سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صمت ایران البته در مراسم رونمایی این را هم گفت که کراس اوور ملی ایران خودرو، بر پایه پلتفرم تارا توسعه پیدا کرده است.
ری‌را براساس پلتفرم IKP۱شرکت پژو – سیتروئن توسعه یافته و در سایت شرکت ایران خودرو در شهرستان بابل در استان مازندران به تولید انبوه می‌رسد. این خودرو در دسته کراس اوورهایB+ قرار می‌گیرد و هم جثه با پژو ۲۰۰۸، نیسان جوک، سیتروئن C۳-XR است.
ایران قصد دارد قطعات خودرو ساخت خود را با فولاد روسیه مبادله کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2022
ایران قصد دارد قطعات خودرو ساخت خود را با فولاد روسیه مبادله کند
هنوز قیمت این خودرو مشخص نیست. اما قبل از این مدیرعامل ایران خودرو گفته بود خودروی ریرا با قیمت حدود ۶۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شود! اما با توجه به توضیحاتی که درباره این خودرو داده می‌شود، بعید است قیمت این خودرو حتی در کارخانه ۶۰۰ میلیون تومان باشد.
برخی این خودرو را با پژو ۲۰۰۸ مقایسه می‌کنند. پس با توجه به اینکه قیمت پژو ۲۰۰۸ حدود یک میلیارد است، بسیاری معتقدند قیمت ریرا هم کمتر از یک میلیارد نیست و برخی قیمت آن را تا یک میلیارد و ۳۰۰ هم تخمین زده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала