مدودف: منشور سازمان ملل مانع از جنگ جهانی سوم شد

© Sputnik / Ekaterina Shtukinaمدودف: روسیه به روابط دوستانه با ژاپن امیدوار است
مدودف: روسیه به روابط دوستانه با ژاپن امیدوار است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2022
اشتراک
معاون رئیس شورای امنیت روسیه در سخنانی تاکید کرد که منشور سازمان ملل مانع آغاز جنگ جهانی سوم شد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: به لطف سازمان ملل، جهان موفق شد از جنگ جهانی سوم جلوگیری کند.
مدودف خاطرنشان کرد که سیستم سازمان ملل بدون نقص نیست، بحث کردن با آن غیر ممکن است.
وی افزود: با این حال، علیرغم همه مشکلات و بحران هایی که سازمان و کشورهای عضو آن در سال های گذشته با آن مواجه بوده اند، نمی توان نپذیرفت که به لطف سازوکارهای حقوقی و سیاسی بین المللی مندرج در منشور آن، مانع جنگ جهانی سوم شد.
وی همچنین خاطرنشان کرد که این عوامل امکان حل بسیاری از مسائل حاد نظم پس از جنگ را بر روی کره زمین و ایجاد قوانین متمدنانه برای همکاری بین المللی فراهم می کند.
علاوه بر این، مدودف تلاش ها برای انجام اصلاحات اساسی در سازمان ملل را منفی ارزیابی کرد.
وی گفت: اول، جایگزین های مختلف سازمان ملل، تنها وضعیت را بدتر خواهند کرد. انواع نشست های جهانی برای دموکراسی، جوامع کشورهای دموکراتیک، دستورات مبتنی بر قوانین - راه اتحاد نیست، بلکه تقسیم بشریت است. ما مانند تعدادی از کشورهای بزرگ دیگر به آنجا نخواهیم رفت و این بدان معناست که خط جدایی در این مورد گسترش خواهد یافت. ثانیاً، در اصل غیرقابل قبول است و مورد توافق کل جامعه بین المللی نیست و منشور سازمان ملل را زیر پا می گذارد.
پیش از این، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، خواستار حذف روسیه از تمامی ساختارهای این سازمان شد. همانطور که دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل خاطرنشان کرد، رهبر اوکراین به این ترتیب تلاش کرد زمینه مساعدی برای گسترش عرضه تسلیحات توسط کشورهای غربی ایجاد کند. به گفته وی، شورای امنیت نباید به بستری برای گدایی سلاح از شرکت کنندگان در نشست ناتو تبدیل شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала