وزیر خارجه بریتانیا خواستار ارسال تسلیحات به تایوان شد

© Press Service of the Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر خارجه بریتانیا خواستار ارسال تسلیحات به تایوان شد
وزیر خارجه بریتانیا خواستار ارسال تسلیحات به تایوان شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2022
اشتراک
لیز تراس اظهار کرد: اکنون بریتانیا باید در میان ترس از تهاجم چین به تایوان سلاح و کمک بفرستد.
به گزارش اسپوتنیک، لیز تراس وزیر امور خارجه بریتانیا، روز گذشته هنگام ارائه مدارک به کمیته مشترک عوام بیان کرد: بریتانیا در حال حاضر هیچ روابط دفاعی یا دیپلماتیکی با تایوان ندارد، بیم آن می رود که چین به این کشور حمله کند و پکن به شدت نسبت به تایپه خصومت می کند. موضع بریتانیا رسماً به دنبال "راه حل مسالمت آمیز" بین کشورها بوده است.
خانم تراس که دیروز در کمیته امور خارجی حاضر شد، گفت: همیشه این تمایل وجود دارد و ما قبل از جنگ اوکراین این را دیده بودیم، امیدواریم که اتفاقات بد دیگری رخ ندهد و منتظر بمانیم تا این اتفاق بیفتد. ما باید کارهایی را زودتر انجام می‌دادیم، باید زودتر به اوکراین تسلیحات دفاعی می‌دادیم. ما باید این درس را برای تایوان بیاموزیم. برای هر قطعه تجهیزاتی که ما ارسال کرده‌ایم ماه‌ها آموزش طول می‌کشد، بنابراین هر چه زودتر آن را انجام دهیم بهتر است.
استورجن: دولت بریتانیا به دموکراسی اسکاتلند احترام نمی‌گذارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2022
استورجن: دولت بریتانیا به دموکراسی اسکاتلند احترام نمی‌گذارد
وی خاطر نشان شد: چین تعداد کشتی های جنگی بیشتری نسبت به ایالات متحده و بیش از ۲۰۰۰ هواپیمای جنگی دارد. بنابراین شب گذشته مشخص نبود که بریتانیا چگونه می تواند توازن قدرت نظامی را تغییر دهد.
یک گزارش پارلمانی که در اوایل سال جاری منتشر شد نشان داد که نیروی دریایی سلطنتی نمی‌تواند تمام جاه‌ طلبی‌های موجود دولت را برآورده کند - قبل از اینکه هرگونه توجهی به تحویل تجهیزات گران قیمت به تایوانی‌ها داده شود
نیروی دریایی سلطنتی در سال‌های اخیر حضور خود را در دریای چین جنوبی افزایش داده است، زیرا کشتی‌ هایی که گشت‌ زنی آزادانه ناوبری را انجام می‌دهند برای بازدارندگی چینی‌ها در آن منطقه حضور دارند.
ژنرال سر پاتریک ساندرز رئیس ستاد کل ارتش بریتانیا، دیروز در یک سخنرانی در کنفرانس دفاعی مؤسسه خدمات سلطنتی ایالات متحده (RUSI) گفت که بریتانیا "نمی‌تواند رشد تصاعدی و چالش مزمن چین را نادیده بگیرد". اما او از تسلیح تایوان دفاع نکرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала