هزینه پروازهای داخلی ایران برای اتباع غیر ایرانی دلاری شد

© Photo / IRNAهزینه پروازهای داخلی ایران برای اتباع غیر ایرانی دلاری شد
هزینه پروازهای داخلی ایران برای اتباع غیر ایرانی دلاری شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2022
اشتراک
تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی ایران اطلاع دادند از ابتدای تیرماه 1401 نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی ایران برای اتباع غیرایرانی ارزی محاسبه می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران در آذرماه سال 1400 در بحبوحه گرانی بلیت پروازها در مسیرهای داخلی، در دستورالعملی به ایرلاین‌ها، نرخ بلیت در مسیرهای داخلی را برای مسافر غیرایرانی متفاوت اعلام کرد، بر این اساس، سقف نرخ پروازهای داخلی زیر یک ساعت 100 دلار و از یک ساعت بیشتر 150 دلار تعیین شده است.
مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی نیز گفته بود: محاسبه قیمت فروش بلیت به این مسافران معادل قیمت "بیزینس‌کلاس" است. این مصوبه به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است و مسافرانی که بخواهند با گذرنامه بلیت خریداری کنند، اتباع خارجی محسوب می‌شوند.
هواپیمای ارتش امریکا کابل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2022
پرواز در قسمت چرخ هواپیما+ عکس
حالا اما پس از گذشت حدود هفت ماه از ابلاغ آن دستورالعمل، تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی به دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز فروش بلیت اطلاع دادند از ابتدای تیرماه 1401 نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی برای اتباع غیرایرانی ارزی محاسبه می‌شود.
حسن خوشخو، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی ایران گفت: دستورالعمل دلاری شدن بلیت پروازهای داخلی برای اتباع غیرایرانی تهیه و ابلاغ شد.
وی افزود: مراکز فروش بلیت هواپیما شامل کانال‌ها، اپلیکیشن‌ها یا سایت‌ها، حق نمایش نرخ اتباع غیرایرانی را ندارند و اتباع غیر ایرانی برای تهیه بلیت، باید به شرکت‌های هواپیمایی مراجعه کنند؛ پرداخت وجه آن‌ها نیز، به صورت دلاری یا ریالی است.
به گفته وی شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند کپی گذرنامه‌ها را برای صدور بلیت داشته باشند تا از کوچکترین سوء استفاده احتمالی جلوگیری شود؛ اما اتباع ایرانی مقیم خارج کشور، از این قانون مستثنی هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала