صدور فرمان برخورد قهری با مراکز سقط جنین در ایران +عکس، ویدئو

© AP Photo / Fred Ernst, Fileتولد جنین منجمد شده در ایران دیگر رویا نیست
تولد جنین منجمد شده در ایران دیگر رویا نیست  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2022
اشتراک
استاندار تهران درباره دسترسی سریع به مراکز سقط جنین در تهران هشدار داد و خواستار برخورد انتظامی با این مراکز شد.
به گزارش اسپوتنیک، محسن منصوری استاندار تهران در جلسه استانی "خانواده و جمعیت" که امروز دوشنبه (۶ تیر) با دستور کار "بررسی آخرین وضعیت استان تهران" برگزار شد، اظهار کرد: «می‌توان گفت آمار ارائه داده شده درباره سقط جنین در این جلسه که گفته شد سالانه حدود ۳۷۰ هزار مورد است، به نسبت موالید فعلی تقریبا ۴۰ درصد است که عدد قابل توجهی است.»
منصوری درباره دسترسی آسان به مراکز سقط جنین و لزوم برخورد انتظامی با این مراکز گفت: «در حال حاضر با یک جستجوی کوچک در اینترنت در کسری از دقیقه می‌توان به مراکز سقط جنین دسترسی پیدا کرد و کار جدی باید برای مقابله با این مراکز انجام شود. در این راستا هم نیازمند کار فرهنگی و ایجابی و هم نیازمند کار قضایی، انتظامی و سلبی هستیم تا هزینه این اتفاق را برای آن مرکز، مجموعه و کسی که این کار غیرقانونی را انجام می‌دهد، بالا ببریم.»
وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه برخورد ما در موضوع جمعیت باید اعتقادی، مومنانه و جدی باشد گفت: «هدف گذاری اصلی ما باید این باشد که به لحاظ اعتقادی به نقطه‌ای برسیم که کثرت جمعیت و فرزندآوری یک فضل برای خانواده‌ها محسوب شود. نگاه ما به مساله جمعیت باید نگاه الهی و نه نگاه اداری باشد و اگر مساله فرزندآوری را به مساله اعتقادی تبدیل کنیم بسیاری از مسائل ما حل می‌شود. باید در موضوع جمعیت به یک عزم رسید و جسارت و شجاعت گفتگو در این راستا را داشته باشیم.»
استاندار تهران همچنین گفت: «من فکر می‌کنم موضوع اصلی در بحث فرزندآوری این است که ما خیلی روی خدا حساب نمی‌کنیم و به وعده‌های الهی در این زمینه اعتماد نمی‌کنیم. خدا می‌گوید رزق و معیشت بچه با من است کما اینکه در موارد دیگر نیز خدا وعده داده و این وعده را محقق می‌کند.»
استاندار تهران در پایان سخنان خود به اثر پرداخت وام ازدواج جوانان در افزایش جمعیت نیز اشاره و تاکید کرد: «کار روتین در پرداخت تسهیلات مشکل ازدواج را حل نمی‌کند. گرچه این اقدام کار خوبی است اما ما نیازمند کار فوق العاده در این زمینه هستیم. ما به نهضت تبلیغ در این راستا نیاز داریم. سخنرانان و مبلغان باید درباره جمعیت با مردم صحبت کنند.»
کاربران بسیاری با خشم نظرات خود را عنوان می‌کنند. بسیاری با کنایه عنوان می‌کنند مگر مردم ایران برده شما هستند که برای فرزندآوری به آنها دستور می‌دهید، آیا چشمانتان باز نمی‌شود که شرایط زندگی خانواده‌ها و جمعیت پسران و دختران مجرد این جامعه را در چنین شرایط اقتصادی و معیشتی ببینید؟! و جای تاسف و تعجب دارد که با کمال آسودگی از گرانی‌های آتی خبر می‌دهید!
بسیاری از کاربران در حمایت از بانوان می‌نویسند و عنوان می‌کنند که هر شخصی حق این را دارد که بخواهد برای زندگی خود تصمیم بگیرد و برای فرزند داشتن و یا نداشتن بسته به شرایط خود اقدام کند. برخی از کاربران نیز عنوان می‌کنند که در کمال تاسف، پزشکی قانونی ایران حتی برای جنین‌های حاصل از تجاوز هم مجوز سقط نمی‌دهد. کاربرانی با عصبانیت عنوان می‌کنند که چرا حرف‌های مردم به گوش مسئولان نمی‌رسد؟ چرا راهی برای عنوان مشکلات و مسائل مردم نیست؟ مردمی که از نمایندگان خود قطع امید کرده‌اند و خود برای مطالبه حق خود تلاش می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала