اعزام به حج با قرعه‌کشی ویژه زائران برخی کشورها +عکس، ویدئو

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyاولین گروه زائران ایرانی به عربستان اعزام شدند
اولین گروه زائران ایرانی به عربستان اعزام شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2022
اشتراک
قرعه‌کشی برای اعزام به حج جهت کاهش ۳۰ درصدی هزینه‌ها در یک سامانه‌ای الکترونیکی توسط مقامات عربستان سعودی راه‌اندازی شد.
به گزارش اسپوتنیک، دکتر "عبدالفتاح مشاط"، معاون وزیر حج عربستان سعودی به روزنامه الشرق الاوسط گفت: «چندین فناوری برای حج امسال به کار گرفته شده است. این وزارتخانه فناوری جدیدی به نام "مطوف" (Motawif) را توسعه داده است که در آن شهروندان برخی کشورها می‌توانند برای شرکت در قرعه‌کشی انتخابی حج اقدام کنند. این برنامه به زائران ساکن در آمریکای شمالی (ایالات‌متحده و کانادا)، اروپا و استرالیا اختصاص داده شده است تا به آن‌ها کمک کند "تائیدیه‌های بدون نیاز به واسطه" را دریافت کنند، در این صورت بیش از ۳۰درصد از هزینه‌های آن‌ها کاسته می‌شود.»
وزارت حج عربستان با اختصاص وب‌سایتی به این برنامه، از اتباع آمریکای شمالی، اروپا و استرالیا دعوت کرده بود در این سایت ثبت‌نام کنند تا در صورت برنده شدن در قرعه‌کشی الکترونیکی، فرآیند صدور مجوز سفر آن‌ها به عربستان با سرعت و هزینه کمتری انجام شود. درحال حاضر، ثبت‌نام و قرعه‌کشی در این سامانه برای حج ۲۰۲۲ تمام شده و شرکت‌کنندگان در این قرعه‌کشی می‌توانند نتیجه را مشاهده کنند.
عربستان درحالی برای جذب زائر با قرعه‌کشی به حج‌ اقدام کرده که افزایش هزینه‌ خدمات در حج امسال تا حدود یک هزار و ۶۰۰ دلار بیشتر از دوره‌های پیشین، باعث شده برخی زائران از حضور در مناسک حج امسال انصراف دهند. میانگین قیمت حج امسال به حدود ۴۵۰۰ دلار می‌رسد.
مقامات حج ایران نیز چندی پیش اشاره کردند برخی کشورهای آفریقایی به دلیل افزایش هزینه‌ها از حج انصراف داده‌اند. رئیس سازمان حج و زیارت ایران همچنین گفته است: «به علت انصراف حجاج برخی کشورها از مقامات عربستان خواسته در سهمیه حج ایران بازنگری کند تا زائران بیشتری از ایران در مراسم حج امسال شرکت کنند.»
برخی از کاربران ایرانی با کنایه به وضعیت اقتصادی کنونی ایران عنوان می‌کنند که با وجود چنین شرایطی آیا هنوز هست کسی به حج برود؟! آیا بهتر نیست هزینه حج در کشور خودمان و خرج فقرا شود؟! بسیارند نیازمندانی که با کمک به آنها گویا چندین بار به حج رفتی، بهتر است آنانی که پیش‌تر حج رفته‌اند اکنون این هزینه را برای نیازمندان اطراف خود خرج کنند که خدا این گونه بیشتر راضی خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала