افشای طرح های ترور زلنسکی به خاطر دونباس در آمریکا

افشای طرح های ترور زلنسکی به خاطر دونباس در آمریکا
افشای طرح های ترور زلنسکی به خاطر دونباس در آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2022
اشتراک
تاریخدان و زبانشناس آمریکایی، اذعان کرد: ایالات متحده جلوی رادیکال هایی که زلنسکی را به خاطر دونباس به قتل می‌رسانند را متوقف نکرد.
به گزارش اسپوتنیک، نوام خامسکی تاریخدان و زبانشناس آمریکایی، در مصاحبه با مجله نیشن، گفت که ایالات متحده از کمک به رئیس‌ جمهور اوکراین، زمانی که ولودیمیر زلنسکی از سوی رادیکال‌های اوکراینی تهدید می‌شد، به دلیل "نیت وی برای شروع اجرای توافقات مینسک" خودداری کرد.
به گفته این مورخ، ابتدا زلنسکی از حل و فصل مسالمت آمیز در دونباس حمایت می کرد، چیزی مثل اینکه جمهوری ها می توانستند "خودمختاری خاصی را که به دنبال آن بودند" دریافت کنند. چیزی شبیه سوئیس یا بلژیک.
خامسکی گفت که زلنسکی از انجام این کار توسط شبه‌ نظامیان راست‌ گرا منع شد و او را تهدید کردند که در صورت اصرار او را خواهند کشت.
این تاریخدان گفت در عین حال، کاخ سفید به آنچه در حال رخ دادن بود واکنشی نشان نداد. اگر حداقل از سوی ایالات متحده حمایت می شد، او می توانست به موضع خود ادامه دهد. آمریکا امتناع کرد. بدون حمایت، هیچ چیز - اوکراین فقط به حال خود رها شد، در نتیجه مجبور شد عقب نشینی کند، با روی کار آمدن جو بایدن وضعیت بدتر شد.
توافقات مینسک در سال ۲۰۱۴-۲۰۱۵ به تصویب رسید. توافقات توسط گروه تماس سه جانبه در مورد حل و فصل اوضاع در دونباس - شامل نمایندگان اوکراین، روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا - به پایان رسید. این سند فهرستی از مواردی است که باید به طور مداوم و جامع برای پایان دادن به خصومت ها در شرق اوکراین انجام شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала