اجاره ماشین‌ عروس و نرخ تشریفات شب عروسی ‌سر به فلک کشید +عکس

© REUTERS / Damir Sagoljدستگیری داماد به خاطر اجاره ۲۰۰ مهمان تقلبی در مراسم عروسی
دستگیری داماد به خاطر اجاره ۲۰۰ مهمان تقلبی در مراسم عروسی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2022
اشتراک
قیمت اجاره ماشین عروس، گل‌آرایی و حتی در برخی موارد بادیگارد و کرایه اسکورت ماشین عروس بسیاری از شهروندان را به ستوه آورده است.
به گزارش اسپوتنیک، در سال‌های اخیر نرخ‌های اجاره ماشین‌های عروسی در ایران با توجه به تحریم‌ها سر به فلک کشیده است، جدا از این، گل‌آرایی ماشین عروس نیز با نرخ‌های نجومی انجام می‌شود. در سال ۱۳۹۷ هزینه اجاره خودروهای بی ام‌و از ۸۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغیر بوده است اما امروزه هزینه اجاره خودروهای این برند از ۳ میلیون تومان تا ۸ میلیون و ۵۰۰هزار تومان متغیر است.
اجاره خودرو مازراتی گرن توریسمو روزانه از ۱۵ میلیون تومان آغاز می‌شود، هزینه اجاره خودروهای پورشه نیز در سال‌های اخیر سر به فلک کشیده است به طوری که اجاره روزانه پورشه ماکان مدل ۲۰۱۷ بدون راننده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و با راننده ۹ میلیون و ۵۰۰هزار تومان است.نرخ اجاره خودروهای مرسدس بنز روزانه ۲ میلیون تا ۶ میلیون تومان است؛ هزینه اجاره روزانه بنز S۵۰۰ با راننده این روزها ۵ میلیون و ۵۹۰هزار تومان است و هزینه اجاره روزانه این خودرو بدون راننده ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.و این قیمت‌ها برای خودرهای کلاسیک و چینی متفاوت است.
پکیج‌های گل‌آرایی ماشین‌های عروسی از ۲ میلیون و ۹۵۰ تا ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان متغیر است و هزینه دسته گل عروسی نیز به طور جداگانه محاسبه می‌شود و از ۷۵۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغیر است. این روزها بادیگارد نیز به تشریفات شب‌ عروسی افزوده شده است که گویا هزینه استخدام بادیگارد برای ۱۰ ساعت در روز ۸۵۰ هزار تومان است.
اسکورت ماشین عروس، یکی دیگر از آپشن‌هایی است که به تازگی وارد برگزاری عروسی‌ها شده است که دور تا دور ماشین عروس قرار می‌گیرند و نقش محافظتی دارند. هر چند که اصل این کار، برای محافظت نیست و بیشتر جنبه تشریفاتی دارد اما ظاهر قضیه، این را به بینندگان می‌رساند. و اما هزینه ماشین عروس بستگی به ساعت‌هایی که خودرو اجاره می‌شود، دارد. غالبا ۱۰ساعت، خودروها اجاره داده می‌شوند و اگر بیشتر از این ساعت باشد، به ازای هر ساعت باید، هزینه جداگانه‌ای پرداخت شود.
کاربران نظرات متفاوتی را عنوان می‌کنند. برخی معتقدند شب عروسی برای عروس و داماد یک شب رویایی است و هر دو تلاش می‌کنند تا بهترین‌ها را تدارک ببینند هر چند این هزینه‌ها در ایران بر عهده داماد می‌باشد. برخی از کاربران نیز عنوان می‌کنند که بهتر است مراسم ازدواج با توجه به شرایط اقتصادی کنونی با سادگی بیشتر همراه باشد و خانواده‌ها هم در این مورد جوانان را تشویق کنند. گروهی از کاربران با کنایه به مسئولان عنوان می‌کنند اگر نگران بالا رفتن سن ازدواج جوانان ایرانی هستند کمک کنند و تسهیلاتی برای این موضوع در نظر بگیرند تا جوانان بتوانند ازدواج کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала