پیشرفت حیرت انگیز قطر طی ۴۰ سال گذشته +ویدئو، عکس

© Fotolia / Kingslygقطر از تماس های خود با ایران و آمریکا برای احیای برجام خبر داد
قطر از  تماس های خود با ایران و آمریکا برای احیای برجام خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2022
اشتراک
ویدئوی تغییر وضعیت و پیشرفت قطر از سال ۱۹۸۰ تا کنون با مقایسه و انتقاد کاربران ایرانی از شرایط کنونی خود همراه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، قطر کشوری در جنوب غربی قاره آسیا و در شرق شبه ‌جزیره عربستان، در خاورمیانه و در بخش جنوبی خلیج فارس واقع شده ‌است. قطر با عربستان همسایه زمینی است که از قسمت شمال به صورت کشیده وارد خلیج فارس شده است، قطر یک شبه جزیره است که اطراف آن با آب‌های خلیج فارس محاصره شده است و تقریبا مساحت این شبه جزیره ۱۱.۴۹۳ کیلومترمربع می‌باشد.
این کشور یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین دروازه‌های ترانزیت مسافران در جهان محسوب می‌شود. تغییرات محسوسی که قطر طی حدود ۴۰ سال (۱۹۸۰ تا الان) داشته است و از بیابان به اینجا رسیده است، در ویدئویی در فضای مجازی میان کاربران ایرانی منتشر می‌شود که مورد توجه و انتقاد مثبت آنان قرار گرفته است.
کاربران ایرانی ضمن تعریف و تمجید از وضعیت فعلی قطر، عنوان می‌کنند که کاملا مشخص است این کشور به فکر آسایش و رفاه مردم خود و بالا بردن سطح کیفی زندگی آنان و پیشرفت کشورشان بوده است و می‌توان گفت این وضعیت، نقطه‌ی مقابل وضعیت مردم ایران است که در حالیکه مسئولین و نمایندگان مردم ایران تظاهر می‌کنند قصد دارند شرایط بهبود کیفیت زندگی مردم‌شان را فراهم کنند اما شرایط حاکم در جامعه چیزی دیگری را بازگو می‌کند و با ومشاهده وضعیت مردم در کوچه و خیابان شهرهای کوچک و بزرگ ایران و حتی ویدئوهای غمگین و تلخ طنزهایی که مردم در فضای مجازی منتشر می‌کنند می‌توان این وضعیت را درک و لمس کرد.
کاربرانی نیز عنوان ممی‌کنند در حالی که ایران در ۴۰ سال گذشته درگیر جنگ با عراق، آمریکا و اسرائیل بوده و است، قطر با سرعت نور در حرکت بوده و چنین پیشرفتی را رقم زده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала