آمریکا ارسال سیستم های موشکی دور‌برد به اوکراین را آغاز می کند

© Photo / Northrop Grummanآمریکا ارسال سیستم های موشکی دور‌برد به اوکراین را آغاز می کند
آمریکا ارسال سیستم های موشکی دور‌برد به اوکراین را آغاز می کند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2022
اشتراک
ایالات متحده آمریکا قصد دارد سیستم های دفاع موشکی میان برد و دور برد را در اختیار اوکراین قرار دهد.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه خبری سی ان ان به نقل از منابع آگاه خبر داده است که ایالات متحده آمریکا این هفته اعلام می کند که قصد دارد سیستم های دفاع موشکی میان برد و دوربردرا در اختیار ارتش اوکراین قرار دهد.

یک منبع آگاه در دولت آمریکا به این شبکه تلویزیونی گفته است که آمریکا در این هفته اعلام کند که قصد دارد سیستم های دفاع موشکی میان برد و دوربرد اوکراین را تامین کند و همچنین جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، که در حال حاضر در آلمان به سر می برد، پیشتر به صراحت گفته بود که کشورش قصد دارد "سیستم ها و مهمات موشکی پیشرفته تری" را به اوکراین ارسال کند.
این منبع آگاه به این شبکه خبری گفت که علاوه بر سیستم های دفاع موشکی، ایالات متحده آمریکا احتمالاً قصد خود را برای ارائه انواع دیگر کمک های نظامی از جمله مهمات و رادارهای ضد باتری به کی یف نیز اعلام خواهد کرد.
شلیک موشک های کالیبر به اهداف نظامی در اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2022
شلیک موشک های کالیبر به اهداف نظامی در اوکراین+ویدیو
در عین حال "الکسی رزنیکوف" وزیر دفاع اوکراین در خصوص تحویل محموله جدید از آمریکا در توئیتر خود نوشت: از همکار و دوست آمریکایی ام، لوید آستین، به خاطر این ابزارهای قدرتمند قدردانی می‌کنم.
دولت اوکراین می‌گوید در جهت تطابق بهتر با برد سامانه‌های موشکی روسی به سامانه‌های توپخانه ای دوربرد آمریکا نیاز دارد. واشنگتن اما اعلام کرده به دلیل هراس از تشدید درگیری‌ها، از دولت کی یف تضمین گرفته است که از این سلاح‌های دوربرد برای حمله به خاک روسیه استفاده نکنند.
شایان ذکر است، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که ایالات متحده آمریکا تا زمانی که لازم باشد به ارائه کمک های نظامی به اوکراین ادامه خواهد داد.
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا این ماه با ارائه 700 میلیون دلار کمک نظامی موافقت کرد؛ کمکی که شامل سامانه‌های موشکی پیشرفته‌ای که می‌توانند با دقت به اهداف دوربرد حمله می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала