در ایران بلیت برای مسافران غیرایرانی دلاری می‌شود +عکس

© Sputnik / Игорь Зарембо /  مراجعه به بانک تصاویر بلیت هواپیما
بلیت هواپیما - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2022
اشتراک
انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران اعلام کردند که بلیت هواپیما برای اتباع غیرایرانی دلاری شد.
به گزارش اسپوتنیک، انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران اعلام کرد پس از این قیمت بلیت پروازهای داخلی برای اتباع غیرایرانی را بر اساس دلار تعیین می‌شود و سقف نرخ پروازهای داخلی زیر یک ساعت ۱۰۰ دلار و از یک ساعت بیشتر ۱۵۰ دلار خواهد بود.
بر این اساس، پرواز در مسیرهای داخلی برای اتباعی که کد ملی ایرانی دارند با همان شیوه قبل محاسبه می‌شود، اما مسیرهای پروازی داخلی جهت اتباع غیرایرانی با نرخ دلار محاسبه خواهد شد.
این تصمیم انجمن شرکت‌های هواپیمایی که روز شنبه، چهارم تیرماه رسانه‌ای شد و قرار بر این بود که از پاییز سال گذشته توسط برخی شرکت‌های هواپیمایی اجرا شود اما پس از این این مورد از سوی همه ایرلاین‌ها انجام می‌شود.
کاربران نظرات متفاوتی در این باره عنوان می‌کنند. برخی از کاربران این اقدام را درست و به جا می‌دانند و عنوان می‌کنند که ای کاش این موضوع را برای بلیت‌های قطار، اتوبوس و مترو نیز اعمال شود. جمعی از کاربران، از این موضوع با عنوان تبعیض و نژادپرستی به دلیل اینکه بسیاری از اتباع افغانستانی در ایران زندگی می‌کنند، یاد می‌کنند.
کاربرانی هم با کنایه عنوان می‌کنند که کشور ما ایران، با همه‌ی دنیا فرق دارد و معتقدند با این اقدام ممکن است به سیستم گردشگردی ایران آسیب زده شود. این کاربران از مسئولینی که در این باره صاحب نظر هستند و چنین تصمیمی گرفتند درخواست دارند که توضیحاتی برای رفع ابهام در میان مردم جامعه، داشته باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала