هشدار به روسیه در خصوص احتمال جنگ با انگلیس

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniتقدیر دانشگاه کمبریج از داستان نویس ایرانی
تقدیر دانشگاه کمبریج از داستان نویس ایرانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2022
اشتراک
یک نشریه انگلیسی در مقاله ای به روسیه هشدار داد در صورت اعدام مزدوران بریتانیایی، این کشور اعلام جنگ خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه اکسپرس می نویسد؛ لندن پس از حکم دادگاه عالی جمهوری خلق دونتسک اعلام کرد در صورت اعدام مزدوران انگلیسی به روسیه اعلام جنگ خواهد کرد.
به گفته نویسنده این مقاله، آیدن آسلین، یکی از مزدوران محکوم به اعدام، با مادرش تماس گرفت و اطمینان داد که مقامات بریتانیا با جمهوری خلق دونتسک مذاکره نمی کنند، بنابراین او به زودی تیر باران خواهد شد.
همچنین از مقاله اکسپرس چنین برمی‌آید که بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، در صورت اجرای اعدام می‌تواند همه کاره باشد و این جنگ چرخشی بسیار خطرناک خواهد داشت که ممکن است راه بازگشتی نداشته باشد.
وزارت دفاع روسیه، تعداد مزدوران خارجی در خاک اوکراین را منتشر کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2022
وزارت دفاع روسیه، تعداد مزدوران خارجی در خاک اوکراین را منتشر کرد
در ادامه آمده؛ اگر این اعدام‌ها ادامه پیدا کند، بریتانیا و کل غرب چاره‌ای جز افزایش ریسک، ارسال سلاح‌های بیشتر، تحریم‌های بیشتر و احتمالاً جنگنده های ضربتی که رئیس‌جمهور زلنسکی درخواست کرده بود، نخواهند داشت.
شایان ذکر است که در 9 ژوئن، دادگاه عالی جمهوری خلق دونتسک، آیدن آسلین 28 ساله، هموطن 48 ساله اش شان پینر و سعدون براهیم 21 ساله از مراکش را به اتهام مزدوری، تلاش برای تصرف خشونت آمیز قدرت و جنایت شناخته و به اعدام محکوم شدند. در ادامه دنیس پوشیلین، رئیس جمهوری دونتسک گفت که مزدوران خارجی محکوم می توانند قبل از 9 جولای نسبت به حکم خود تجدید نظر کنند. با این حال وی افزود که آنها می توانند درخواست عفو کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала