افشای جاسوسی در بین نیروهای ارتش اسرائیل و شاباک

© news.rambler.ruافشای جاسوسی در بین نیروهای ارتش اسرائیل و شاباک
افشای جاسوسی در بین نیروهای ارتش اسرائیل و شاباک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2022
اشتراک
جاسوس‌ های ناشناس موفق شدند از طریق یک اپلیکیشن ورزشی و گام‌ شمار شماری از پرسنل ارتش و نیروهای امنیتی اسرائیلی را تحت اشراف و رصد اطلاعاتی خود قرار دهند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، یک شبکه جاسوسی ناشناس موفق شده از طریق اپلیکیشن ورزشی Strava از پرسنل ارتش اسرائیل و مأموران شاباک جاسوسی کند و سفرها و حضور آنها را در کشورهای مختلف جهان رصد کند.
در این عملیات جاسوسی که ابعاد کامل آن هنوز مشخص نشده است، تراشه‌‌ هایی وارد پایگاه‌های نظامی اسرائیل شد و از این طریق افرادی را که سرگرم انجام فعالیت‌ های ورزشی در پایگاه‌ های نظامی یا امنیتی بودند مورد رصد قرار دادند.
این رسانه انگلیسی در گزارشی خود تأکید کرد: حتی افرادی که شدیدترین موارد حریم خصوصی را هم در این اپلیکیشن لحاظ کردند نیز از این جاسوسی در امان نماندند.
در یکی از نمونه‌ های جاسوسی انجام‌ گرفته که گاردین موفق شد به آن دسترسی پیدا کند، فعالیت یکی از کاربران این برنامه را نشان می‌دهد که در یکی از مراکز به‌ شدت سرّی اسرائیل مشغول فعالیت است، گمان می‌رود این مرکز به برنامه هسته‌ای اسرائیل مرتبط است.
این رسوایی زمانی جنبه شدیدتری به خود می‌گیرد که مشخص شده است سرویس‌ های امنیتی و متخصص اسرائیل موفق به کشف وجود این جاسوسی نشده‌اند بلکه یک مجموعه فعال در این زمینه تحت عنوان FakeReporter آن را کشف کرد و به اطلاع نهادهای ذیربط رساند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала