از ترکیه خواسته شد روابط خود با ناتو را قطع کند

© AFP 2023 / BENOIT DOPPAGNEاز ترکیه خواسته شد روابط خود با ناتو را قطع کند
از ترکیه خواسته شد روابط خود با ناتو را قطع کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2022
اشتراک
نشریه ترکیه ای جمهوریت نوشت: ترکیه باید روابط خود را با ناتو قطع کند و دریای سیاه را به روی آمریکا ببندد.
به گزارش اسپوتنیک، مهمت علی گولر روزنامه نگار در مقاله ای برای روزنامه جمهوریت گفت که ترکیه در ۷۰ سال عضویت در ناتو حتی یک منفعت ندیده است.
نویسنده مطالب بیان کرد که تنها استدلال به نفع مشارکت در بلوک، حق وتو در اتحاد آتلانتیک شمالی است. وی از آنکارا خواست دریای سیاه، قفقاز و دروازه های غربی آسیای مرکزی را به روی ایالات متحده ببندد و بخشی از مشارکت بزرگ اوراسیا شود.
او نوشت: ترکیه باید روابط خود را با ناتو قطع کند. به گفته این ناظر، خروج ترکیه از ناتو به معنای انتقال ترکیه به مشارکت استراتژیک با روسیه و ایران و همچنین ادغام در "دنیای جدید" از طریق سازمان همکاری شانگهای و بریکس خواهد بود.
گولر مطمئن است که خروج این کشور از ائتلاف نه تنها توانایی کنترل سیاست ترکیه را از آمریکا سلب می کند، بلکه در برنامه های واشنگتن نیز دخالت خواهد کرد.
به گفته وی، در این صورت، مقامات آمریکایی ایده تبدیل دریای سیاه به "دریاچه ناتو" را کنار خواهند گذاشت. پیشتر، ست کراپسی ستون نویس گفته بود که واشنگتن باید آنکارا را متقاعد کند که دریای سیاه را به روی کشتی های ناتو باز کند تا این اتحاد تقویت شود.
به گفته این روزنامه نگار، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا باید مصالحه کند و منافع همتای ترک خود، رجب طیب اردوغان را به رسمیت بشناسد. برای انجام این کار، کراپسی به آمریکا پیشنهاد فروش فناوری نظامی غرب مورد نیاز ترکیه را داد. این امر ائتلاف آتلانتیک شمالی را تقویت می کند و ترکیه را متقاعد می کند که وتوی خود را در مورد الحاق فنلاند لغو کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала