پوتین درباره عملیات ویژه: اقدامات ما کاملا مشروع است

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ В. Путин принял участие в работе ПМЭФ-2022
Президент РФ В. Путин принял участие в работе ПМЭФ-2022 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2022
اشتراک
رئیس جمهور روسیه اقدامات و عملیات ویژه ارتش روسیه را کاملا مشروع خواند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: اقدامات روسیه در دونباس، از نقطه نظر حقوقی، کاملاً با قوانین بین المللی مطابقت دارد، برخلاف اقدامات ایالات متحده در لیبی یا عراق، جایی که هیچ کس آمریکایی ها را دعوت نکرد.
پوتین در جلسه عمومی سالگرد همایش اقتصادی سنت پترزبورگ گفت: "در مورد اقدامات ما (در دونباس)، اتفاقاً جنبه حقوقی این موضوع چیست؟ این کاملاً با قوانین بین المللی مطابقت دارد."
وی تصمیم دیوان بین المللی دادگستری در مورد کوزوو را یادآور شد که یک سابقه قانونی ایجاد کرد. رئیس جمهور گفت: "پس جمهوری های دونباس نباید از مقامات کیف اجازه بگیرند. آنها استقلال خود را اعلام کردند."
پوتین تاکید کرد که روسیه به جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک بر اساس منشور سازمان ملل متحد - چه کسی آن را بخواهد یا نه" کمک نظامی می کند. "بنابراین، اقدامات ما کاملاً مشروع است. و مثلاً شروع خصومت ها در همان عراق... هیچ کس با کسی تماس نگرفت، هیچ توافقی با کسی وجود نداشت. از جمله اینکه هیچ ساختار دولتی جدید به رسمیت شناخته نشد. آنها فقط این کشور را بمباران کردند. آنها همین کار را در لیبی انجام دادند و چرا؟ اما به این دلیل که خود را به عنوان نماینده خداوند خدا بر روی زمین منصوب کردند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала