پوتین: با فن آوری روسیه، مسکو دارای سلاح های مافوق صوت است، که هنوز هم مشابهی در جهان ندارند

© Sputnik / Aleksandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر ПМЭФ-2022. Трансляция пленарного заседания
ПМЭФ-2022. Трансляция пленарного заседания - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2022
اشتراک
رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود با فن آوری روسیه، مسکو دارای سلاح های مافوق صوت است، که هنوز هم مشابهی در جهان ندارند.
به گزارش اسپوتنیک، بیست و پنجمین سالگرد همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ از 15 تا 18 ژوئن در سن پترزبورگ برگزار می شود. موضوع اصلی این دیدار و انجمن، "دنیای جدید - فرصت های جدید" است.
پوتین در این سخنرانی گفت که فن آوری روسیه، مسکو دارای سلاح های مافوق صوت است، که هنوز هم مشابهی در جهان ندارند. موشک سرمت نمونه این فن آوری است.
شایان ذکر است، سرمت، یک سامانه موشکی مبتنی بر زمینی مبتنی بر سیلوی روسی با یک موشک بالستیک قاره پیمای پیشروی مایع سنگین است. این مجموعه از دهه 2000 توسط متخصصان مرکز موشکی ایالتی روسیه (میاس ، منطقه چلیابینسک) به عنوان جایگزینی برای مجموعه موشکی R-36M2 Voevoda ساخته شده است. وزن سرمت 200 تن ، وزن پرتاب - حدود 10 تن می باشد.موشک "سرمت" که کار ساخت آن در سال 2011 آغاز گردیده ، جزو موشک های فوق سنگین است. این موشک با سوخت مایع کار می کند و از سکوهای زیرزمینی پرتاب می شود.
برد این موشک 18 هزار کیلومتر است و می تواند بین 10 تا 15 کلاهک تقسیم شونده با قدرت هرکدام حدود 750 کیلوتن را حمل کند. قرار است آزمایشات این موشک در سال جاری 2020 آغاز شود. این موشک جدید قادر خواهد بود بر غلبه بر سیستم های دفاع موشکی از طریق قطب شمال و از طریق قطب جنوب به مواضع دشمن حمله کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала