تسلیحات اروپایی قاتل مردم بیگناه

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2022
اشتراک
نبنزیا: سلاح های اروپایی غیرنظامیان را در دونباس می کشند.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت اظهار داشت که اقدامات اتحادیه اروپا به جایی رسیده است که سلاح های اروپایی اکنون غیرنظامیان را در دونباس می کشند.
وی اعلام کرد: " بروکسل، از طریق صندوق صلح اروپا، که به خودی خود نامش کفرآمیز به نظر می رسد، تاکنون به مبلغ 2 میلیارد یورو تسلیحات مرگبار به نیروهای مسلح اوکراین و ناسیونالیست های اوکراین ارائه کرده است، البته بدون احتساب تدارکات نظامی که از طریق تک تک کشورهای عضو اتحادیه اروپا به اوکراین ارسال شده اند.
اتحادیه اروپا همچنان به پمپاژ محصولات نظامی به اوکراین ادامه می دهد، بدون توجه به تمام قوانین خود در مورد کنترل صادرات، که در سند مشترک شورای اتحادیه اروپا در مورد تعریف قوانین مشترک برای کنترل صادرات فناوری و تجهیزات نظامی تثبیت شده است.
مقام عالی رتبه روس: امکان همکاری روسیه و آمریکا هرروز کمتر می‌شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.06.2022
دبیر شورای امنیت روسیه: آمریکا از القاعده و طالبان برای اهداف ژئوپلیتیکی خود استفاده می‌کند
کار به جایی رسیده است که سلاح های اروپایی اکنون غیرنظامیان را در دونباس می کشند. در بمباران اخیر دونتسک که منجر به کشته شدن 6 نفر از جمله یک کودک شد، از مهمات خوشه ای با مارک تعدادی از کشورهای اروپایی استفاده شده است، علیرغم اینکه قبلاً اعلام کرده بودند که این نوع سلاح کاملا نابود شده است".
گفتنی است، پیش از این، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه تصمیم گرفته بود 6 فروند هویتزر 155 میلی متری خودکششی سزار را به ارتش اوکراین ارائه دهد. همانطور که در جمهوری خلق دونتسک در 10 ژوئن گزارش شد، با کمک توپخانه فرانسوی سزار، ارتش اوکراین دونتسک را بمباران کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала