هیل: روسیه با یک تصمیم می تواند ایالات متحده را "خاموش" کند

© AP Photo / Julio Cortezنیویورک
نیویورک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2022
اشتراک
هیل: روسیه با یک تصمیم می تواند فعالیت راکتورهای هسته ای در آمریکا را متوقف کند.
به گزارش اسپوتنیک، مت بوون و پل دابار، محققین مرکز سیاست انرژی جهانی در دانشگاه کلمبیا، در مقاله ای برای The Hill می نویسند، اگر روسیه تامین اورانیوم غنی شده برای شرکت های انرژی ایالات متحده را متوقف کند، ایالات متحده ممکن است با عواقبی برای عملیات رآکتور مواجه شود.
این نشریه می‌گوید: "این می‌تواند منجر به تعطیلی راکتورها شود و با توجه به اینکه انرژی هسته‌ای بیش از 20 درصد ظرفیت تولید را در برخی از نقاط کشور تشکیل می‌دهد، قیمت برق حتی از تورم امروز هم بالاتر خواهد رفت".
نویسندگان یادآوری می‌کنند که بسیاری از راکتورهای فعال در ایالات متحده و اتحادیه اروپا توسط روسیه تولید می‌شوند که قطعات آنها را تامین می‌کند و در صورت ادامه درگیری بین مسکو و غرب، بسیاری از نیروگاه‌های هسته‌ای مجبور به توقف کار خواهند شد.
این مقاله خاطرنشان می کند که در این مورد، مناطق ممکن است ظرفیت کافی برای تقاضای مصرف کننده نداشته باشند.
به گفته خبرنگاران، برای برون رفت از این وضعیت، لازم است کارخانه تبدیل در آمریکا که سال هاست بیکار بوده، از سر گرفته شود، اما بدون کمک این نیروگاه نمی تواند با تمام ظرفیت کار کند. دولت. در عین حال، اورانیوم همچنان نیاز به غنی سازی دارد و برای این امر ضروری است که شرکت های خصوصی بتوانند استراتژی هایی را برای گسترش تولید و فناوری برای جایگزینی منابع روسیه بررسی کنند.
پس از آغاز عملیات ویژه روسیه برای آزادسازی دونباس، غرب فشار تحریم ها را بر مسکو افزایش داد. برخی کشورها از مسدود شدن دارایی های روسیه خبر دادند، بسیاری از برندها کشور را ترک کردند. اتحادیه اروپا در حال حاضر شش بسته تحریمی را تصویب کرده است که به ویژه تحریم های تدریجی بر واردات زغال سنگ و نفت را پیش بینی می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала