خطر هسته ای، تهدیدی برای جهان

© Fotolia / Romolo Tavaniآیا ایران می تواند در پنج روز بمب اتمی بسازد؟
آیا ایران می تواند در پنج روز بمب اتمی بسازد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2022
اشتراک
خطر استفاده از سلاح های هسته ای به بالاترین حد خود از زمان جنگ سرد رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، دن اسمیت، رئیس موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم (SIPRI) اظهار داشت که خطر استفاده از سلاح های هسته ای در جهان به بالاترین حد خود از زمان جنگ سرد رسیده است.
در گزارش این سازمان آمده است که ایالات متحده، روسیه، فرانسه، بریتانیا، چین، هند، پاکستان و همچنین اسرائیل و کره شمالی به مدرن سازی زرادخانه های خود ادامه می دهند.
پاسخ جالب زاخارووا به سخنان ژنرال آلمانی ناتو علیه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2022
زاخارووا به درخواست برای انتقال سلاح های هسته ای به اوکراین پاسخ داد
وی در ادامه افزود: " با وجود برخی پیشرفت‌های مهم در کنترل و خلع سلاح هسته‌ای، خطر استفاده از سلاح‌های هسته‌ای به بالاترین حد خود از زمان اوج جنگ سرد رسیده است. ذخایر تسلیحات هسته ای در دهه آینده افزایش خواهد یافت. انتظار می رود در صورت ادامه روند فعلی، تعداد کلاهک های هسته ای در جهان برای اولین بار از زمان جنگ سرد به زودی افزایش یابد.
اگرچه تعداد کل تسلیحات هسته ای بین ژانویه 2021 تا ژانویه 2022 اندکی کاهش یافته است، اما احتمالاً این تعداد در دهه آینده افزایش خواهد یافت".
همانطور که ویلفرد وانگ سخنگوی سازمان مذکور خاطرنشان کرد، کشورهای دارای تسلیحات هسته ای لفاظی خود را تندتر می کنند که باعث می شود نقشی که این نوع سلاح در استراتژی های نظامی آنها ایفا می کند، افزایش یابد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала