اصلاحات جدید عربستان برای پوشش زنان +عکس

© AFP 2023 / Fayez Nureldineیک گام دیگر دولت عربستان در راه برابری زن و مرد
یک گام دیگر دولت عربستان در راه برابری زن و مرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2022
اشتراک
عربستان الزام پوشاندن مو و گردن زنان در عکس شخصی در کارت ملی را لغو کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، در اصلاحات جدید ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی ثبت احوال عربستان که روزنامه رسمی "ام القری" منتشر کرد، عبارت "الزامی بودن پوشانده شدن موی سر و گردن زن در کارت ملی" عربستان حذف شده است.
ماده ۱۷ متن ثبت احوال عربستان پیش از اصلاح این گونه بود که عکس شخصی زن باید رنگی با پیش زمینه سفید، بدون عینک، روشن و تمام ابعاد چهره را دربر می گرفت و در اندازه ۶*۴ بود. براساس این بند قانون ثبت احوال عربستان پیش از اصلاح، چهره زن باید بدون آرایش و با پوشیده بودن کامل سر و گردن گرفته می‌شد.
وزارت کشور عربستان به دنبال انتشار این خبر توضیحی در این خصوص ارائه داد و اعلام کرد که حذف عبارت مذکور مختص گروه سنی ۱۰ تا ۱۴ سال است و برخی بیماران خاص است.
کاربران عنوان می‌کنند تغییر اصلاحات عربستان به سرعت پیش می‌روند و نمونه‌های زیادی از این تغییرات از سال‌های گذشته تاکنون به چشم می‌خورد. نمونه‌هایی از این تغییرات این است که پیش‌تر زنان عربستان اجازه نداشتند به تنهایی سفر بروند و یا رانندگی کنند که به دنبال تغییر اصلاحات در این کشور این اتفاق برای بانوان عربستانی میسر شد. زنان عربستانی اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را هم نداشتند که اکنون اجازه دارند به استادیوم‌ بروند و بازی فوتبال را از نزدیک تماشا کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала