نخست وزیر مجارستان: تحریم گاز روسیه، اقتصاد اروپا را نابود می کند

© AFP 2023 / Thierry CharlierПремьер-министр Венгрии Виктор Орбан во время выступления в Брюсселе
Премьер-министр Венгрии Виктор Орбан во время выступления в Брюсселе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2022
اشتراک
نخست وزیر مجارستان با اشاره به تحریم های ضد روسی اعلام کرد که تحریم گاز روسیه، اقتصاد اروپا را نابود می کند
به گزارش اسپوتنیک، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان اعلام کرد که ادامه روند سیاست اعمال تحریم ها بر ضد روسیه و همچنین تحریم گاز روسیه اقتصاد تمام اروپا را نابود خواهد کرد.
اوربان گفت: ضروری است که اتحادیه اروپا به آرامی راهبرد خود را تغییر دهد زیرا با افزایش تورم، ما ورشکست خواهیم شد. هیچ کس علاقه ای به ورشکستگی کل اروپا ندارد. بعد از تحریم نفت می خواهند گاز روسیه را هم تحریم کنند، آن وقت با این اقدام کل اقتصاد اروپا را نابود می کنیم.
نخست وزیر مجارستان پیشتر و همزمان با تصویب اعمال بسته ششم تحریم ها بر ضد روسیه اعلام کرده بود که اروپا به دلیل این اقدامات در آستانه بحران اقتصادی قرار دارد. ما به اندازه کافی مشکلات داریم، قیمت انرژی بالاست، تورم در حال افزایش است و اروپا در آستانه یک بحران اقتصادی جهانی به دلیل تحریم ها علیه مسکو است.
نخست وزیر مجارستان پیشتر نیز ضمن مخالفت با اعمال تحریم ها برضد نفت مسکو گفته که تاثیر این مسئله بر اقتصاد کشورش همانند هدف قرار گرفتن با بمب اتم است.
جنت یلن وزیر خزانه‌ داری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2022
پیشنهاد آمریکا برای تشکیل ائتلاف کشورهای تحریم کننده روسیه
برخی از سیاستمداران اروپایی مانندکایا کالاس، نخست وزیر استونی و پاول یابلونسکی، معاون وزیر خارجه لهستان ابراز تمایل کرده اند که ممنوعیت عرضه گاز روسیه در هفتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا گنجانده شود. به گفته یابلونسکی، کار بر روی بسته هفتم در حال حاضر در حال انجام است.
همزمان با آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، مسکو هدف اعمال تحریم های بی سابقه کشورهای غربی، آمریکا و هم پیمانانش قرار گرفته است.
"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه روز گذشته در سخنانی با اشاره به این تحریم ها گفت که روسیه با این اقدمات منزوی نخواهد شد و آثار اعمال تحریم ها در وهله اول گریبان خود تحریم کنندگان را خواهد گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала