وضعیت کرونا در ایران

© Photo / IRNAتزریق بیش از ۵۷ هزار دز واکسن کرونا در شبانه‌روز گذشته در ایران
تزریق بیش از ۵۷ هزار دز واکسن کرونا در شبانه‌روز گذشته در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2022
اشتراک
کارشناس: اکنون وضعیت ایران به دلیل استفاده درست از طرح سراسری واکسیناسیون کنترل شده است اما همچنان تعداد مواردی از ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در روز داریم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون کمتر از ۱۵۰ میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است که بیش از ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دز سوم را تزریق کرده‌اند و این رقم برای مبارزه با ویروس کرونا خیلی کافی نیست و باید دز بوستر "یادآور" از سوی مردم جدی گرفته شود.
براساس اعلام محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حدود ۱۴ میلیون نفر نوبت اول و حدود ۲۸ میلیون نفر در کشور نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند.
اینکه مردم کمتر به تزریق دز سوم واکسن کرونا اعتقاد دارند، مشکلی است که باید ریشه‌یابی شود، چون زمانی که امیکرون در موج ششم کرونا شیوع پیدا کرد، بسیاری از افرادی که به این ویروس مبتلا شدند و مرگ ناشی از کرونا نصیب آنها شد، ۹۰ درصد آنها افرادی بودند که در تکمیل واکسن کرونای خود سهل‌انگاری کردند.
تکمیل واکسیناسیون کرونا نشان داد که در صورتی که مردم رغبت بیشتری برای تزریق واکسن داشته باشند کمتر می‌توانند با کرونا دست و پنجه نرم کنند و موفقیت ایران تا حدودی در مهار کرونا ناشی از تکمیل واکسیناسیون در کشور بود که مردم باید به شدت آن را جدی بگیرند تا وضعیت پایدار کنونی کشور ماندگار بماند.
ارسال بیش از ۴ میلیون دوز واکسن کرونا به ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2022
ارسال بیش از ۴ میلیون دوز واکسن کرونا به ایران
رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: "اکنون وضعیت ایران به دلیل استفاده درست از طرح سراسری واکسیناسیون کنترل شده است اما همچنان تعداد مواردی از ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در روز داریم.
اگرچه بسیاری از موارد ابتلا نیز در آمار روزانه شناسایی افراد جدید مبتلا به کرونا آورده نمی‌شود و افرادی هستند که با انجام تست خانگی کرونا از ابتلای خود باخبر شده و به همین دلیل یک یا دو هفته در منزل خود را قرنطینه می‌کنند، پس باید توجه داشته باشیم که کرونا همچنان هست.
اگر این سهل انگاری ها از سوی مردم صورت گیرد و به نوعی مردم آزادانه درباره نحوه برخورد با کرونا تصمیم بگیرند، حدس این است که ویروس دوباره گردش داشته باشد.
بنابراین باید همچنان در محیط های بسته و پرازدحام از ماسک استفاده شود و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در دستور کار جدی مردم باشد چون کرونا نشان داد که در محیط بسته و به دلیل اینکه افراد چهره به چهره روبه روی هم هستند امکان انتقال این ویروس وجود دارد.
همچنان توصیه بهداشتی این است که باید با زدن ماسک در محیط بسته و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مانع انتقال ویروس به دیگران شویم چون بعید نیست که ما با سویه جدیدی در آینده به ویژه فصل سرما در کشور مواجه شویم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала