تحریم ها علیه روسیه به کل جهان آسیب می زند

© Fotolia / Alexkichآغاز کار تشدید تحریم های وزارت دارایی آمریکا علیه روسیه
آغاز کار تشدید تحریم های وزارت دارایی آمریکا علیه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2022
اشتراک
بلومبرگ: تحریم ها علیه روسیه بی اثر بود و قحطی جهانی را برانگیخت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "بلومبرگ"، تحریم ها علیه روسیه بی اثر بود و قحطی جهانی را برانگیخت. پانکاج میشرا، ستون نویس در مقاله ای برای بلومبرگ نوشت: تحریم های غرب علیه روسیه ناکارآمد بوده و قحطی جهانی را برانگیخته است. به عقیده وی، ایالات متحده و متحدانش بدون در نظر گرفتن عواقب آن برای سایر کشورها، اقدامات محدودکننده ای را علیه مسکو اعمال کردند.
وی در ادامه نوشت: " البته گام‌های غیرسیستماتیک که عمدتاً مبتنی بر منفعت شخصی است، همیشه محکوم به شکست بوده است. غرب نتوانست با کمک تحریم ها روسیه را تحت فشار قرار دهد. تحریم‌ها که حتی در برابر رژیم‌های ضعیفی مانند کوبا بی‌اثر بودند، همانطور که انتظار می‌رفت، نتوانستند رهبر روسیه را متوقف کنند، در حالی که میلیاردها نفر را در سراسر جهان در معرض تورم و گرسنگی قرار دادند".
سازمان ملل بارها تهدید به بحران غذایی را به دلیل کمبود غلات اعلام کرده است، غرب، روسیه را به مقابله با عرضه غلات اوکراین به بازارهای جهانی متهم کرد - مسکو قاطعانه چنین اتهاماتی را رد می کند.
ماریا زاخاروا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2022
مسکو: آمریکا اوکراین را از ذخایر غلات محروم کرده و بحران غذایی ایجاد می کند
پیشتر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که کشورش مانع صادرات غلات اوکراینی از بنادر نمی‌شود. رئیس جمهور روسیه ادعاهای مطرح شده در این خصوص را "بلوف" خواند.
رئیس جمهور روسیه گفت: "روسیه آماده است تا صادرات بدون مانع غلات اوکراین را از طریق بنادر تحت کنترل خود تضمین کند. ما عبور مسالمت آمیز را تضمین خواهیم کرد، ما ایمنی مسیرها به این بنادر را تضمین می کنیم، ما از ورود کشتی‌های خارجی و حرکت آنها در امتداد دریای آزوف و دریای سیاه در هر جهت اطمینان می دهیم. وی افزود: صادرات غلات از روسیه در سال کشاورزی آینده (اول ژوئیه ۲۰۲۲ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳) می‌تواند به ۵۰ میلیون تن برسد.
در سال زراعی جاری - ۲۰۲۱-۲۰۲۲ - ۳۷ میلیون تن صادرات خواهیم داشت و برای سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ فکر می‌کنم صادرات را به ۵۰ میلیون تن خواهیم رساند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала