اپل رمزهای عبور را حذف کرد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر اپل رمزهای عبور را حذف کرد
اپل رمزهای عبور را حذف کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2022
اشتراک
اپل فناوری بدون رمز عبور را برای وب سایت ها و خدمات خود معرفی می کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از TechCrunch، اپل ظهور فناوری مجوز بدون رمز عبور را در سایت ها و سرویس ها معرفی کرد.
فناوری Passkeys در روز اول کنفرانس توسعه دهندگان در سراسر جهان (WWDC) معرفی شد. به گفته خبرنگاران، این گزینه به شما امکان می دهد به معنای واقعی کلمه رمزهای عبور معمول را به نفع استاندارد مجوز بیومتریک لغو کنید. Passkeys بر اساس استاندارد Web Authentication API (WebAuthn) است که از رمزنگاری کلید عمومی استفاده می کند. رمزهای عبور ایجاد شده و ذخیره شده در خود دستگاه ذخیره می شوند، نه در سرور. اپل تاکید کرده است که چنین رمزهای عبور را نمی توان با استفاده از فیشینگ به سرقت برد یا به خطر انداخت.
در حین ورود، کاربر نیازی به وارد کردن رمز عبور کلاسیک متشکل از مجموعه ای از کاراکترها ندارد. در عوض، باید با Face ID یا Touch ID در رایانه، تلفن هوشمند خود وارد شوید. کلیدها در iCloud ذخیره می‌شوند و می‌توانند در Mac، iPhone، iPad و Apple TV همگام شوند. مشتریان همچنین می توانند با استفاده از آیفون یا آی پد خود برای اسکن یک کد QR با حساب خود در دستگاه های شخص ثالث وارد وب سایت ها و خدمات شوند.
گرت دیویدسون، مهندس اپل گفت: "از آنجایی که ورود به سیستم فقط با یک ضربه انجام می شود، آسان‌تر، سریع‌تر و ایمن‌تر از تقریباً همه اشکال رایج احراز هویت مدرن است". فناوری جدید Passkeys امکان استفاده در پلتفرم های مختلف را فراهم می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала